تاریخ امروز: شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1375
بازدید دیروز: 1438
بازدید هفته: 1375
بازدید ماه: 7817
بازدید کل: 6118077
تاریخ انتشار خبر: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ --- ۱۶:۳۴ تعداد مشاهده: 117 بار
دسته خبر:
سلول های خورشیدی پروسکایت عنوان خبر:
سلول های خورشیدی پروسکایت خلاصه خبر:

سلول های خورشیدی پروسکایت

سلول های خورشیدی پروسکایت

پاناسونیک در اعداد: سلول های خورشیدی پروسکایت

تصور کنید در ساختمانی زندگی یا کار می کنید که تقریباً هر سطح بیرونی می تواند انرژی تجدید پذیر تولید کند. سلول‌های خورشیدی پروسکایت پاناسونیک* با استفاده از چاپ جوهرافشان تولید می‌شوند که انعطاف‌پذیری بیشتری را از نظر اندازه و طراحی ممکن می‌سازد، و امکان گسترش تولید انرژی خورشیدی را به روش‌هایی که در حال حاضر با سلول‌های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون سنتی وجود ندارد، می‌سازد. سلول‌های پروسکایت نیز نیازی به عملیات حرارتی بالا ندارند و می‌توان آنها را با انرژی بسیار کمتری نسبت به سلول‌های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون تولید کرد که باعث ارزان‌تر و پایدارتر شدن آنها می‌شود. در سال 2023، پاناسونیک با یک سلول خورشیدی پروسکایت 804 سانتی‌متر مربعی به راندمان تبدیل انرژی 18.1 درصد دست یافت که بالاترین سطح راندمان تولید برق در جهان در یک ماژول اندازه عملی** است. پاناسونیک اکنون در حال انجام آزمایش نمایشی از نمونه اولیه شیشه فتوولتائیک پروسکایت یکپارچه در ساختمان در شهر هوشمند پایدار فوجیساوا در استان کاناگاوا، ژاپن است.
 
* سلول های خورشیدی پروسکایت پاناسونیک یک فناوری فاز توسعه است که در حال حاضر تحت آزمایش های نمایشی در فضای باز برای تایید عملکرد و دوام تولید برق است. تجاری سازی ظرف چند سال پیش بینی می شود.
** اندازه عملی: به منطقه موثر تولید برق 800 سانتی متر مربع یا بزرگتر اشاره دارد.

اطلاعات بیشتر:
https://news.panasonic.com/global/stories/15480

http://iranpanasonic.ir/SiteNews/News.aspx?id=286


https://www.linkedin.com/in/hamid-durodian-694533ab/recent-activity/all/

ایران پاناسونیک










کلمات کلیدی: سلول های خورشیدی پروسکایت پاناسونیک-پنل خورشیدی پاناسونیک-پنل خورشیدی پاناسونیک N325-فانوس خورشیدی پاناسونیکBG BL03TH G-باتری هوشمند Harbor Plus-پنل خورشیدی پاناسونیک مدل N315-فروش نصب تعمیر محصولات پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین