تاریخ امروز: يکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1163
بازدید دیروز: 1408
بازدید هفته: 2571
بازدید ماه: 16640
بازدید کل: 5970763
تاریخ انتشار خبر: دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ --- ۲۰:۳۷ تعداد مشاهده: 68 بار
دسته خبر:
کمک به حفاظت از جنگل با کف پایدار مبتنی بر زیست توده ™ عنوان خبر:
کمک به حفاظت از جنگل با کف پایدار مبتنی بر زیست توده ™ خلاصه خبر:

کمک به حفاظت از جنگل با کف پایدار مبتنی بر زیست توده ™

کمک به حفاظت از جنگل با کف پایدار مبتنی بر زیست توده ™

چشم انداز بلندمدت گروه پاناسونیک برای کاهش انتشار CO2 و دستیابی به یک اقتصاد دایره ای به نام "تاثیر سبز پاناسونیک" (PGI) شناخته می شود. از طریق PGI، گروه متعهد به توسعه تجارت خود از طریق ایجاد ارزش زیست محیطی و تحقق جامعه ای بدون کربن است.
 
در ژانویه 2023، Panasonic Housing Solutions Co. (PHS) Sustainable Floor™ را توسعه داد، اولین ماده کفپوش 1 برای استفاده از یک ماده پایه (زیر بستر) ساخته شده از چوب بازیافتی و یک پوشش مشتق شده از روغن ها و چربی های گیاهی (زیست توده). علاوه بر این، مشتریانی که یک Sustainable Floor™ خریداری می کنند به حفاظت از جنگل و محیط زیست کمک می کنند. بیایید نگاهی به چگونگی توسعه این محصول منحصر به فرد بیندازیم.
 
تامین پایدار مواد کفپوش چوبی
تخته سه لا به طور گسترده برای کفپوش استفاده می شود، اما هزینه این مواد ضروری همچنان در حال افزایش است. PHS به شدت بر ترویج "مسکن سبز" متمرکز است و متعهد به "تحقق یک سبک زندگی است که هم برای مردم و هم برای محیط زیست مفید است." این شرکت مصمم به تامین پایدار مواد کفپوش که هم مقرون به صرفه و هم پایدار باشد، خط تولید کفپوش پایدار خود را معرفی کرد.
 
یوسوکه یوشیگای، بخش برنامه ریزی و توسعه محصول مواد داخلی، بخش بازرگانی سیستم ها، PHS گفت: «برای اطمینان از عرضه پایدار مواد کفپوش، ما از حدود سال 2017 مواد پایه بازیافتی ساخته شده از نئوپان را توسعه داده ایم.
 
نئوپان یا تخته خرده چوب، ورق چوبی است که از مخلوط کردن تراشه‌های چوب با یک چسب و سپس حرارت دادن آن در قالب (فرآیندی به نام «ترموفرمینگ») ساخته می‌شود. نئوپان که معمولاً در مبلمان استفاده می شود، به ندرت برای مصالح کف استفاده می شود، زیرا در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت ضعیف است.
 
ماموریت ما استفاده از تخته نئوپان برای ایجاد یک کفپوش در مقیاس کامل و سازگار با محیط زیست بود. این پروژه در پایان مارس 2022 با چراغ سبز روشن شد و تنها در حدود 10 ماه تا راه اندازی، ما یک کار دلهره آور در پیش رو داشتیم.
ما بلافاصله نمونه‌سازی را آغاز کردیم، اما غلبه بر ضعف نئوپان در برابر رطوبت و فشار شدید، دشوارتر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌کردیم. در یک نقطه، ما فکر کردیم که باید به شدت مسیر خود را تغییر دهیم تا به چشم انداز اصلی خود برسیم."
 
سپس یوشیگای شنید که سازنده خاصی با پوشش های زیست توده مشتق شده از روغن ها و چربی های گیاهی کار می کند.
 
ما عمدتاً محصولاتی را با مشخصات «روکش بالایی» سرو می‌کنیم، به این معنی که می‌توان یک پوشش تکمیلی روی مواد تزئینی اعمال کرد. از آنجا که ما محصولاتی ایجاد می کنیم که به خوبی با پوشش ها کار می کنند، متقاعد شده بودیم که می توانیم مشخصات محصول و داستان زیست محیطی خود را با این پوشش زیست توده به عنوان اصلی بازبینی کنیم.

دستیابی به نوآوری های صنعت
یوشیگای و تیمش تصمیم گرفتند از پوشش رویه زیست توده سازنده برای پوشش کف پایدار خود استفاده کنند، با این هدف که برای گواهینامه Biomass Mark2 - که در ابتدا یک صنعت است، درخواست دهند.
 
Sustainable Floor™ با سه لایه پوشش داده شده است تا به استحکام، ایمنی و دوام مورد نیاز برای مواد کفپوش دست یابد.
مشتریان به صورت روزانه با لایه بالایی در تماس هستند، بنابراین PHS تصمیم گرفت در اینجا از یک پوشش معمولی مقاوم در برابر خراش، بادوام و اثبات شده استفاده کند در حالی که از پوشش زیست توده برای دو لایه پایین استفاده می کند.
 
یوشیگای گفت: «توانایی اعمال پوشش مشتق شده از روغن‌ها و چربی‌های گیاهی به جای نفت و به دست آوردن علامت زیست توده، پیشرفتی برای مشخصات محصول کفپوش است.
 
روند توسعه بدون چالش نبود. پوشش زیست توده در ابتدا به خوبی درمان نشد و نتوانست استانداردهای عملکرد PHS را برای مواد کفپوش برآورده کند. از آنجایی که پوشش زیست توده برای دو لایه پایینی استفاده شد، مسائل دیگر شامل اطمینان از سختی، دوام و سازگاری بین سه لایه بود.
 
یوشیگای گفت: «ما نمونه‌های اولیه متعددی را در آزمایشگاه و در خط تولید ساختیم و دائماً برای دستیابی به عملکرد بهینه از نظر پخت و عملکرد، پیشرفت‌هایی انجام دادیم.
برای زیرلایه، PHS از تخته پایدار خود استفاده کرد که از زباله های ساختمانی بازیافت شده و مواد بلااستفاده ای که معمولا دور ریخته می شوند، ساخته شده است. پاناسونیک با استفاده از ضایعات به عنوان مواد خام، مسیری را برای استفاده موثر از منابع جنگلی ارائه می دهد.

سبز شدن با استان گونما
از آنجایی که Sustainable Board از تراشه ساخته شده است، ما فرض کردیم که می توان آن را پس از استفاده دوباره به تراشه بازیافت کرد. با این حال، در طول فرآیند توسعه، ما متوجه شدیم که استفاده مجدد از این ماده می تواند دشوار باشد.
 
در بستر Sustainable Floor™، سطوح جلویی و پشتی با یک مانع رطوبت پوشانده شده است تا در برابر جذب رطوبت و خشک شدن محافظت شود. بازیافت سد رطوبتی دشوار است اما برای تضمین کیفیت ضروری است و قابل تغییر نیست.
 
یوشیگای گفت: «تقریباً در انتهای طناب بودم که یک راه حل بالقوه در استان گونما پیدا کردم. به مدت سه سال در گونما، جایی که کارخانه کف سازی PHS در آن قرار دارد، کار کرده بودم، و می خواستم ببینم آیا کاری وجود دارد که بتوانیم با دولت محلی انجام دهیم، هم برای ترویج تولید محلی برای مصرف محلی و هم به عنوان راهی برای بازگشت به جامعه.
 
من متوجه شدم که گونما به طور فعال سیستم های حفاظت از جنگل را ایجاد می کند و با بخش خصوصی همکاری می کند. من بلافاصله با مسئول دولت استان گونما تماس گرفتم و در مورد مفهوم خود و آنچه امیدواریم به آن برسیم به او گفتم.
 
مقامات دولتی استانی می‌دانستند که پاناسونیک کارخانه‌های متعددی در گونما دارد، اما از اینکه این کارخانه‌ها شامل یک کارخانه کف‌سازی هستند، اطلاع نداشتند. یک تماس تلفنی منجر به امضای استان گونما و PHS "توافقنامه مشارکت برای نگهداری جنگل‌های استانی" برای نگهداری و حفاظت از جنگل‌های استانی شد.
این توافقنامه علاقه قابل توجهی به طرح های PHS در میان مردم گونما ایجاد کرده است. اخیراً، ما توانسته‌ایم در زمینه‌های جدیدی مانند تورهای کارخانه و شرکت مشترک در نمایشگاه‌ها گسترش پیدا کنیم.»

ایجاد رابطه بین مردم و جنگل ها
بسیاری از جنگل‌های ژاپن نادیده گرفته شده‌اند که بخشی از آن به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری و پیری کارگران جنگل‌داری است. «تعداد حفاظت‌شده‌های جنگلی در ژاپن به طور پیوسته در حال افزایش است، اما داشتن جنگل‌های بیشتر کافی نیست. یوشیگای می گوید بدون مدیریت صحیح، این جنگل ها رونق نمی گیرند. وقتی مردم به حفاظت از جنگل ها فکر می کنند، به کاشتن درخت فکر می کنند. اما توافق ما با استان گونما برای سیستمی برای مدیریت صحیح جنگل‌ها است، یعنی کشت جنگل.»
 
این قرارداد مشارکت از PHS می‌خواهد تا با استان گونما در زمینه نگهداری و حفاظت از جنگل‌های متعلق به استان همکاری کند و سهم آنها در جلوگیری از گرم شدن کره زمین و مزایای دیگر را بهبود بخشد.
 
پاناسونیک سیستمی را معرفی کرده است که به مشتریان اجازه می دهد در هنگام خرید Sustainable Floor™ به محیط زیست کمک کنند. به ازای هر 3.3 متر مربع خریداری شده، بخشی از قیمت خرید به فعالیت های حفاظت و نگهداری جنگل به مساحتی معادل اندازه کف دست (240 سانتی متر مربع) اختصاص می یابد. علاوه بر این، از آنجایی که بستر Sustainable Board از مواد بازیافتی ساخته شده است، در هر 3.3 متر مربع نیز تقریباً 38 کیلوگرم کربن (معادل CO2) ذخیره می شود.
 
یوشیگای گفت: «خرید یک طبقه پایدار به رشد درختان در جنگل Gunma Tsumugi کمک خواهد کرد. این فعالیت درختکاری از رشد و پرورش مناسب جنگل حمایت می کند. نام جنگل Gunma Tsumugi همچنین نشان دهنده تمایل ما به ادامه پرورش رابطه بین مردم و جنگل ها است.
ما در حال بررسی توسعه این سیستم نه تنها در مواد کفپوش، بلکه در سایر محصولات هستیم. ما معتقدیم که گروه پاناسونیک به عنوان یک شرکت جهانی ماموریت دارد تا محصولات با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد و از طرح هایی که به حل مسائل زیست محیطی کمک می کند حمایت کند.

برای آینده، برای همه
«در فرآیند راه‌اندازی Sustainable Floor™، ما از کمک و همکاری بسیاری از افراد، چه در داخل و چه در خارج از پاناسونیک برخوردار شده‌ایم. از آنجایی که یکی از معدود محصولات در صنعت با ویژگی های سازگار با محیط زیست است، پذیرش فوری توسط بازار دشوار خواهد بود. با این حال، من می خواهم فکر کنم که یک دهه بعد، محصولاتی مانند این جریان اصلی خواهند بود. ما امیدواریم که این توسعه به عنوان یک گام پیشگام به سمت آن نتیجه قرار گیرد.
 
1 از ژانویه 2023 (بر اساس تحقیقات PHS)
2 علامت بیوماس تأیید می کند که محصولات ساخته شده از منابع بیولوژیکی (زیست توده) با قوانین، مقررات، استانداردها و مشخصات مربوط به کیفیت و ایمنی مطابقت دارند.
3 محاسبه بر اساس «دستورالعمل‌هایی برای نشان دادن ذخیره‌سازی کربن در چوب‌های مورد استفاده در ساختمان‌ها» آژانس جنگل‌داری (اعلامیه شماره 85 مدیر کل آژانس جنگل‌داری، 1 اکتبر 2021).

ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: تولید کفپوش در مقیاس کامل و سازگار با محیط زیست-تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX TG3033-تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX TG6421-تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX TG3023-فروش و تعمیرتخصصی انواع تلفن پاناسونیک-ویدئووال پاناسونیک-ویدئو وال پاناسونیک مدل TH 55LFV6-ویدئو وال پاناسونیک مدل th 55lfv9-فروش نصب و تعمیرویدئووال پاناسونیک-فروش نصب تعمیر انواع محصولات پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین