تاریخ امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 375
بازدید دیروز: 1240
بازدید هفته: 3023
بازدید ماه: 17092
بازدید کل: 5971215
تاریخ انتشار مقاله: يکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ --- ۲۲:۰۸ تعداد مشاهده: 217 بار
دسته مقاله:
حل مشکلات ساندبار شما عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
حل مشکلات ساندبار شما چکیده مقاله:

حل مشکلات ساندبار شما

من اصلا صدایی از ساندبارم نمیگیرم
چند راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد. اگر نوار صوتی شما دارای چندین فیش ورودی در پشت است، مطمئن شوید که نوار صوتی شما روی آن ورودی تنظیم شده است. به عنوان مثال، اگر نوار صوتی شما دارای چندین ورودی نوری است، مطمئن شوید که ورودی صحیح را روی کنترل از راه دور خود انتخاب کرده اید.
اگر مطمئن هستید که نوار صوتی شما روی منبع صحیح تنظیم شده است، بررسی کنید که تنظیمات تلویزیون یا ست تاپ باکس شما با نوار صوتی شما سازگار است. این به ویژه در مورد اتصالات دیجیتال مانند HDMI و نوری بسیار مهم است زیرا همه نوارهای صوتی نمی توانند انواع جدیدتر صدا را پردازش کنند - برای مثال، ممکن است یک پخش کننده Blu-ray داشته باشید که برای تولید صدا در فرمت DTS:X تنظیم شده باشد، اما اگر نوار صوتی آن را پشتیبانی نمی کند، ممکن است اصلا صدایی دریافت نکنید.
کتابچه راهنمای نوار صوتی خود را برای فرمت های صوتی پشتیبانی شده بررسی کنید و سپس منوی تنظیمات خروجی های صوتی را بیابید (این در دستگاه متفاوت است) و قالبی را پیدا کنید که با فرمت های پشتیبانی شده توسط نوار صوتی شما مطابقت داشته باشد. حالتی که "PCM" نامیده می شود، به طور کلی نقطه شروع خوبی است.
 
اگر آن اطلاعات را ندارید، از آزمون و خطا برای یافتن فرمت خروجی مناسب استفاده کنید.
 
 
صدای ثابت یا زمزمه ای از نوار صوتی خود دریافت می کنم
اگر از کابل 3.5 میلی متری AUX برای اتصال به نوار صوتی خود استفاده می کنید، احتمالاً این مقصر است. ابتدا مطمئن شوید که هر دو سر کابل به طور کامل و ایمن در تلویزیون و نوار صوتی شما قرار گرفته است.
 
سعی کنید کابل را از سایر کانکتورها (مخصوصاً برق) در پیچ و تاب سیم های پشت تلویزیون خود دور نگه دارید. به سادگی جابجایی کابل 3.5 میلی متری می تواند گاهی اوقات این مشکل را حل کند.
 
اگر با این کار مشکل حل نشد، مطمئن شوید که صدای تلویزیون شما تا انتها بالا است تا بتوانید صدای نوار صوتی را مستقیماً تنظیم کنید. این ممکن است کمک کند زیرا وقتی صدای منبع (تلویزیون) کم است و صدای خروجی (صوت نوار) ​​زیاد است، تداخل ایجاد می شود.
 
اگر هیچ یک از موارد بالا کار نمی کند، می توانید چیزی را امتحان کنید که جداساز حلقه زمین نامیده می شود. این یک آداپتور اضافی است که بین تلویزیون و نوار صوتی شما قرار می گیرد، بنابراین باید نویز را حذف کنید. با این حال، آنها همیشه کاملاً مؤثر نیستند و گاهی اوقات می توانند مشکلات اضافی مانند کاهش عملکرد بیس ایجاد کنند، اما این غیر معمول است.
اگر نوار صوتی شما از آن پشتیبانی می‌کند، از یک اتصال جایگزین مانند HDMI یا دیجیتال نوری استفاده کنید. اینها معمولاً کمتر در معرض نویز هستند.
 
هنگام پخش صدا، نوار صوتی من خاموش می شود یا به خواب می رود
اگر پس از مدت زمان مشخصی در نوار صوتی خود مشکلی دارید، احتمالاً به دلیل تنظیمات صرفه جویی در انرژی آن است. برای جلوگیری از مصرف برق غیرضروری آن‌ها در صورت عدم استفاده، اکثر ساندبارها در صورت عدم شناسایی سیگنال صوتی خاموش می‌شوند. با این حال، برخی از نوارهای صوتی حساس تر از سایرین هستند و برخی از آنها حتی زمانی که صدا با صدایی آرام پخش می شود، خاموش می شوند.
 
برخی از ساندبارهای ارزان‌تر ممکن است فقط ورودی صوتی 3.5 میلی‌متری ارائه دهند. تنها زمانی استفاده از این اتصال را توصیه می کنیم که تلویزیون یا نوار صوتی شما جایگزین دیجیتالی مانند دیجیتال نوری (Toslink)، کواکسیال یا HDMI نداشته باشد.
 
اگر نوار صوتی را از طریق کابل 3.5 میلی‌متری متصل کرده‌اید، مطمئن شوید که صدای تلویزیون شما تا جایی که می‌تواند بالا باشد. این بدان معنی است که شما فقط باید صدا را با استفاده از کنترل از راه دور نوار صوتی خود تنظیم کنید و همچنین به این معنی است که تلویزیون شما سیگنال کافی قدرتمندی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که نوار صوتی شما هرگز در هنگام پخش صدا به حالت خواب نمی رود.
 
اتصال به ستاپ باکس یا پخش کننده دیسک
 این همچنین می تواند زمانی اتفاق بیفتد که نوار صوتی شما به یک ستاپ باکس مانند Freeview، Sky یا پخش کننده Blu-ray یا DVD که دارای کنترل صدای خاص خود است، متصل باشد. مانند نکات بالا، باید اطمینان حاصل کنید که ست تاپ باکس تا جایی که می تواند حجم خود را تنظیم کند. این همچنین باید از به خواب رفتن نوار صوتی شما جلوگیری کند.

صدای نوار صدای من بهتر از تلویزیون من نیست
یکی از شکایت هایی که ممکن است اغلب مشاهده کنید، حتی در نوارهای صوتی بالا، این است که صدای آنها بهتر از تلویزیونی که قرار است به آن وصل شود، نیست.
 
پاسخ می تواند به سادگی این باشد که نوار صوتی شما در واقع هیچ صدایی تولید نمی کند، به این معنی که شما همچنان به بلندگوهای تلویزیون خود گوش می دهید.
 
هنگامی که با استفاده از یک ستاپ باکس مانند Sky یا Freeview در حال تماشای تلویزیون هستید، این امر بیشتر رایج است. حتی اگر ستاپ باکس شما به تلویزیون و تلویزیون به نوار صوتی شما متصل باشد، ممکن است متوجه شوید که صدا فقط به بلندگوهای تلویزیون شما می رسد.
 
بسته به سن جعبه خود، ممکن است لازم باشد کابل‌های RCA صوتی سنتی (اینها کانکتورهای قرمز و سفید در مدل‌های قدیمی‌تر هستند) یا کابل نوری دیجیتال (مدل‌های جدید) را مستقیماً به نوار صوتی خود وصل کنید. شما همچنان باید از کابل Scart یا HDMI برای اتصال به تلویزیون خود استفاده کنید، زیرا این کار تصاویر را ارائه می دهد.
 
علاوه بر این، باید به تنظیمات صوتی ست تاپ باکس خود بروید تا مطمئن شوید که صدا از نوار صوتی شما به جای تلویزیون شما ارسال می شود. تنظیمات را به کانکتور صوتی که برای اتصال به نوار صوتی انتخاب کرده اید، به عنوان مثال اپتیکال یا 3.5 میلی متر aux تغییر دهید.
 
در حالت ایده آل، تلویزیون و نوار صوتی شما از HDMI ARC (کانال بازگشت صدا) پشتیبانی می کنند. این به شما امکان می دهد کیت خود را مستقیماً به تلویزیون خود متصل کنید و تلویزیون شما از طریق HDMI صدا را به نوار صوتی شما بازگرداند. می‌توانید با بررسی اینکه آیا پورت‌ها چنین برچسب‌گذاری شده‌اند یا با بررسی دفترچه راهنما، بررسی کنید که آیا تلویزیون و نوار صوتی شما دارای ARC هستند یا خیر. تلویزیون‌ها و نوارهای صوتی ارزان اغلب از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.
 
نوار صوتی یا ساب ووفر من ساکت است یا غیرطبیعی به نظر می رسد
بسیاری از نوارهای صوتی دارای حالت های بهبود صدا هستند که تعادل صدا را تغییر می دهند. برخی از مدل‌ها حالت شب نیز دارند که صداهای خاصی را که احتمال ایجاد مزاحمت برای کسی که در اتاق بعدی خوابیده است را کاهش می‌دهد. با استفاده از کنترل از راه دور نوار صوتی خود، بررسی کنید که آن حالت را روشن نکرده اید.
 
به طور مشابه، اکثر نوارهای صوتی دارای حالت تقویت دیالوگ هستند که صداهای با صدای بالاتر مانند گفتار را تقویت می کند. می تواند به خوبی کار کند، اما پانل صوتی متخصص ما در برخی از مدل ها پیدا کرده است که می تواند همه چیز را افتضاح کند. همانطور که در بالا ذکر شد، با استفاده از کنترل از راه دور بررسی کنید که به طور تصادفی این حالت را فعال نکرده باشید.
 
اگر فقط بخش‌هایی از صدا را دریافت می‌کنید، ممکن است تلویزیون، ست‌تاپ باکس یا پخش‌کننده دیسک صدایی را که نوار صوتی شما نمی‌تواند به درستی استفاده کند، پخش می‌کند. مشابه مشکل قبلی در این راهنما که در آن هیچ صدایی پخش نمی شود، نوار صوتی شما ممکن است ترکیب صدای فراگیر کامل 5.1 را دریافت کند اما ممکن است فقط از 2.1 یا 2.0 پشتیبانی کند. این به این معنی است که شما ممکن است حجم زیادی از صدایی که قرار است در فیلمی که در حال تماشای آن هستید وجود داشته باشد را از دست بدهید. دوباره با پیدا کردن منوهای تنظیمات صدا و اطمینان از اینکه روی 2.0 یا 2.1 تنظیم شده اند، مطمئن شوید که تلویزیون و سایر جعبه ها صدای فراگیر تولید نمی کنند.
 
تصویر و صدای من هماهنگ نیست
اگر دستگاه ویدیوی شما (مانند جعبه اسکای، جعبه تلویزیون یا پخش کننده دی وی دی) مستقیماً به نوار صوتی شما وصل شده باشد، ممکن است صدای شما از تصویر تلویزیون شما جلوتر باشد (از تصویر عقب بماند). بسیاری از جعبه‌های مدرن قابلیتی برای جلوگیری از این امر دارند - این را در منوی تنظیمات صوتی خود خواهید یافت.
 
به دنبال تنظیمی به نام «تاخیر صدا» یا مشابه آن روی جعبه باشید که باعث این مشکل شده است، و آن را به صورت بریدگی تنظیم کنید تا زمانی که خوشحال شوید که صدا و ویدیوی شما دوباره کاملاً همگام هستند.
 
کنترل از راه دور ساندبار من درست کار نمی کند
ابتدا، نکته واضح را بررسی کنید: اینکه باتری های آن را به درستی نصب کرده اید (علامت های موجود در محفظه باتری کنترل از راه دور را دنبال کنید). همچنین، مجموعه‌ای از باتری‌های تازه را امتحان کنید - باتری‌هایی که تمام نشده‌اند اما در حال خروج هستند، احتمالاً مشکلات متناوب ایجاد می‌کنند.
 
در مرحله بعد، بررسی کنید که بین ریموت و خود نوار صوتی یک خط دید واضح دارید. اگر نمی توانید گیرنده مادون قرمز را در نوار صوتی خود تشخیص دهید، کل دستگاه را عاری از زیور آلات یا سایر انسدادها نگه دارید. علاوه بر این، از استفاده از کنترل از راه دور یا نوار صوتی در نور بسیار روشن خودداری کنید، زیرا این کار می تواند مانع از سنسور شود و آلودگی یا گرد و غبار روی کنترل از راه دور یا سنسورهای گیرنده نوار صوتی را بررسی کند.
 
در مرحله بعد، بررسی کنید که همه کابل های نوار صوتی به درستی به تلویزیون شما متصل شده باشند، زیرا کنترل از راه دور نوار صوتی شما ممکن است تنها زمانی کار کند که به درستی با تلویزیون تنظیم شده باشد. دستورالعمل های ارائه شده همراه با نوار صوتی خود را دنبال کنید - اگر در اینترنت نام مدل خاص نوار صوتی خود را جستجو کنید و مستقیماً از وب سایت سازنده دانلود کنید، اغلب کتابچه راهنمای جامع تری در دسترس است (مراقب سایت های دستی شخص ثالث باشید).
 
برای بسیاری از ریموت‌ها، می‌توانید با نگاه کردن به لبه بالای کنترل از طریق منظره یاب دوربین، بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور سیگنال مادون قرمز ارسال می‌کند یا خیر. چشمان ما نمی توانند نور مادون قرمز (IR) را ببینند، اما بسیاری از دوربین های دیجیتال می توانند (برخی از تلفن های هوشمند دارای فیلترهای IR هستند که می توانند این بررسی را مسدود کنند - هر دو دوربین گوشی های هوشمند جلو و عقب را امتحان کنید). اگر با فشار دادن یک دکمه، فلاش را از طریق منظره یاب دوربین مشاهده نکردید، ممکن است کنترل از راه دور هیچ سیگنالی ارسال نکند.
 
اگر نوار صوتی شما یک برنامه همراه برای گوشی هوشمند یا تبلت شما دارد، می توانید از آن به عنوان جایگزینی برای کنترل از راه دور، حداقل به صورت موقت استفاده کنید. برخی از مارک‌ها همچنین به شما اجازه می‌دهند تا ریموت‌های جایگزین را جداگانه بخرید، که اگر مشکوک هستید که کنترل از راه دور شما معیوب است (به عنوان مثال، اگر بعد از انداختن آن از کار افتاد، ارزش امتحان کردن دارد).
 
نوار صوتی یا ساب ووفر من اصلا کار نمی کند
ممکن است واضح به نظر برسد، اما بررسی کنید که به برق وصل باشد و پریز دیواری (و آداپتور چندشاخه، اگر از یکی استفاده می‌کنید) روشن باشد.
 
اگر بلندگوها یا ساب ووفر مجزای نوار صوتی شما «غیرفعال» هستند، این بدان معناست که باید مستقیماً با استفاده از کابل به نوار صوتی وصل شود. به برق خارجی نیاز ندارد، اما اطمینان حاصل کنید که اتصال امن است.
 
اگر دکمه‌ها یا منوهایی وجود دارد که تنظیمات ساب ووفر شما را تغییر می‌دهد، از جمله دکمه‌ای برای افزایش باس نوار صوتی شما، از آن‌ها برای بررسی اینکه خاموش یا خاموش نشده است استفاده کنید.
 
در هر صورت متخصصان ایران پاناسونیک در خدمت شما هستند تا مشکل شما را حل کنند در ضمن در صورت نیاز به هرگونه تعمیرات می توانید از تخصص افراد ما در ایران پاناسونیک بهره مند شوید.

اطلاعات بیشتر:
https://web.telegram.org/k/#-1092325641
ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: ساندبار پاناسونیک-حل مشکلات ساندبار-فروش ساندبار پاناسونیک-تعمیر تخصصی ساندبار پاناسونیک-فروش کلیه محصولات پاناسونیک-نصب محصولات پاناسونیک-تعمیرات تخصصی پاناسونیک-مشکل نشنیدن صدای ساندبار-مشکل شنیدین صدای ثابت یا زمزمه از نوارصوتی در ساندبار-مشکل خاموش شدن نوار صوتی هنگام پخش صدا در ساندبار-مشکل ساکت بودن نوار صوتی یا ساب ووفر در ساندبار-مشکل هماهنگ نیودن صدا و تصویر در ساندبار-کار نکردن کنترل از راه دور ساندبار
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین