درک مشکلاتی که در CCTV شما رخ می دهد، می تواند سخت باشد، به همین دلیل تیم دوستانه ما یک راهنما برای کمک به شما در حل مشکلات قرار داده اند.
۱. برق و اتصال دوربین را تایید کنید
گاهی اوقات یک مشکل می تواند به سادگی قطع ارتباط باشد و حتی ممکن است این باشد که شبکه در حال حاضر قطع است. دوربین های پروتکل اینترنت (IP)به طور کلی دارای شاخص های LED هستند که برای انتقال داده به شبکه استفاده می شوند اما این ممکن است در داخل دوربین مخفی باشد.
اگر LED های روی دوربین روشن نیستند، باید بررسی کنید که آیا دوربین به صورت خارجی (متصل به دیوار)کار می کند یا خیر.
۲. کشف و ضبط دوربین
با بررسی دایرکتوری Camera s آدرس IP دوربین خود را پیدا کنید و پس از پیدا کردن آدرس می توانید با استفاده از لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود آن را تست کنید تا قدرت اتصال مورد آزمایش قرار گیرد.
cmd را در موتور جستجوی پنجره ها تایپ کنید و این کار باید یک دستور DOS را باز کند. وقتی این ظاهر می شود، از شما خواسته می شود که در ping و آدرس IP خود تایپ کنید.
شما می توانید Request Time Out یا Destination Host Un دست یافتنی را بر روی صفحه ببینید. اگر این کار را انجام داد، بررسی کنید که آیا دستگاهی که از آن استفاده می کنید در همان شبکه دوربین شما است. اگر دوربین را بر روی شبکه دیدید، سعی کنید با استفاده از مرورگر خود به آن متصل شوید.
۳. نام کاربری / رمز عبور را بشناسید
اگر می توانید دوربین را پینگ کنید اما نمی توانید اتصال برقرار کنید، این امکان وجود دارد که رمز ورود یا رمز عبور اشتباهی را تایپ کرده باشید.
۴. بررسی جداول ARP
جدول های پروتکل تفکیک آدرس (ARP)را بررسی کنید که معمولا در خارج از دوربین قرار دارند. با استفاده از ARP می توان از آدرس های MAC و IP مرجع عبور کرد.
۵. عدم درگیری IP را تایید کنید
اگر بیش از یک دوربین دارید، باید مطمئن شوید که آن ها آدرس IP متفاوتی دارند؛ زیرا این کار می تواند شما را از دسترسی به یک یا همه دوربین ها باز دارد.
۶. سخت افزار را ارتقا دهید
با اتصال به VMS و دسترسی به صفحه وب Camera s می توانید این کار را انجام دهید.
۷. راه اندازی مجدد دوربین
گاهی اوقات اولین کاری که انجام می دهیم این است که سیستم را به مدت ۱۰ ثانیه خاموش کرده و دوباره تنظیمات خود را وارد کنید.
۸. کابل کشی را بررسی کنید
دقت کنید که کابل ها صاف و محکم باشند، زیرا اگر گره یا کابل های شل وجود داشته باشد، این می تواند ریشه مشکل شما باشد.
۹. دوربین راه اندازی مجدد کارخانه
این کار می تواند کار سختی باشد چرا که ممکن است تمام تاریخچه خود را از دست بدهید اما این فرآیند به عیب یابی هر مشکلی کمک خواهد کرد.
۱۰. تماس با تولیدکننده یا ارائه دهنده نظارت از راه دور برای پشتیبانی
اگر تا به حال مطمئن نشده اید، از یک متخصص کمک بگیرید که می تواند در تمام مراحل به شما کمک کند.