مسائل مربوط به تماس های ورودی یکی از مشکلات رایج صدا در آی پی است.
در این مقاله قصد داریم رایج ترین مشکلات سیستم عامل های مختلف و همچنین راه حل های ممکن و بهترین روش ها برای قابل اعتمادترین تماس های ورودی را بیان کنیم
بیشتر کامپیوترها و تلفن ها از یک IP ثابت استفاده نمی کنند یا پشت یک شبکه NAT قرار دارند.
سرورهای VOIP از REGISTRATION برای ردیابی موقعیت فعلی کاربر استفاده می کنند، این سرورها همچنین به عنوان راهی برای باز نگه داشتن اتصالات NAT بر روی روتر خانگی یا اداری شما استفاده می کنند.
شبکه NAT باعث بروز مشکلاتی می شود
اگر زویپر بلافاصله پس از ثبت نام در سرور، تماس های ورودی را دریافت کند، می توانید تایید کنید، اما پس از چند دقیقه تماس های ورودی دیگر کار نمی کنند.
محتمل ترین مقصر در اینجا، نقشه برداری کوتاه پورت NAT روی روتر خانگی یا اداری شما است.
در هنگام استفاده از UDP، اغلب روترها پس از چند دقیقه نقشه پورت را رها می کنند. این بدان معنی است که Zoiper باید هر دقیقه دوباره ثبت نام کند تا نقشه را زنده نگه دارد.
هنگام استفاده از TCP اکثر روترها اتصال را برای ساعت های زیادی حفظ می کنند (بدون اینکه حافظه آن ها تمام شود و شروع به بازیابی نقشه پورت کنند).
سعی کنید به جای UDP به TCP یا TLS سوئیچ کنید (اگر سرویس دهنده یا PBX شما از آن پشتیبانی می کند).
اگر سرویس دهنده وای فای یا PBX شما از TCP پشتیبانی نمی کند، سعی کنید زمان ثبت مجدد در وای فای را به ۳۰ یا ۱ دقیقه کاهش دهید.