تاریخ امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 493
بازدید دیروز: 1489
بازدید هفته: 493
بازدید ماه: 14562
بازدید کل: 5968685
تاریخ انتشار مقاله: يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ --- ۱۲:۰۸ تعداد مشاهده: 234 بار
دسته مقاله:
ایرادات سیستم voip پاناسونیک و راه حل آنها عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
ایرادات سیستم voip پاناسونیک و راه حل آنها چکیده مقاله:

ایرادات سیستم voip پاناسونیک و راه حل آنها

سیستم های VoIP مزایای بی شماری را در مقایسه با راه حل های سنتی مرکز تماس سخت افزاری ارائه می دهند. این سیستم به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد، ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهد، و به شما اجازه می دهد تا از هر جایی که می خواهید کار کنید. با این حال، هیچ چیز بدون نقص نیست. VoIP همچنین معایب خود را دارد.
VoIP چگونه کار می کند؟
 
 VoIP مخفف Voice over Internet Protocol است و با نام Voice over IP نیز شناخته می شود.
 
این فن آوری به شما اجازه می دهد تا تماس های صوتی را از طریق اینترنت انتقال دهید که جایگزین شبکه های تلفن سنتی می شود. سیستم VoIP سیگنال های آنالوگ را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند. هنگامی که تماس تلفنی را شروع می کنید، تمام داده ها به تکه های کوچک تقسیم می شوند. به این بسته ها بسته های صوتی گفته می شود. این بسته ها به صورت جداگانه در مسیرهای مختلف در عرض میلی ثانیه مسیریابی می شوند، که انتقال داده ها را تا حد امکان کارآمد می کند.
رایج ترین مشکلات VoIP و راه حل های آن ها
 
حال بیایید نگاهی به ۸ مورد از رایج ترین مشکلات VoIP و نحوه عیب یابی آن ها بیندازیم.
 اکو در تماس های VoIP
 
اکو در تماس های VoIP به عنوان تاخیر نیز شناخته می شود. بسته های صوتی در فواصل زمانی و سطوح مختلف صدا می رسند، که رهبری یک مکالمه سازنده را چالش برانگیز می کند.
شایع است که تماس گیرنده به طور کامل از پژواک آگاه نیست، زیرا تنها گیرنده تماس بیشتر آن را می شنود.
 
ممکن است سه علت بالقوه تداخل پژواک وجود داشته باشد: تاخیر هدست بلوتوثی یا تاخیر شبکه.
نحوه عیب یابی:
 
دستگاه
 
ابتدا باید علت را پیدا کنید. دستگاهی که برای تماس های VoIP استفاده می کنید را بررسی کنید. آیا سیستم به آخرین نسخه به روز شده است؟ فراموش نکنید که سخت افزار را نیز بررسی کنید، اگر همه چیز به درستی وصل شده باشد یا آسیبی وجود نداشته باشد. پس از بررسی دقیق، تست عملکرد را انجام دهید. ممکن است به بافرها، مناطقی از حافظه که موقتا داده ها را ذخیره می کنند، اجازه دهد تا سرویس VoIP را خالی و دوباره راه اندازی کنند.
 
لاگ سرچ بلوتوث
 
اگر پیکربندی دستگاه مشکل ساز نیست، احتمال این وجود دارد که مشکل در هدست بلوتوثی شما باشد؛ اگر متوجه تاخیر در هدست بلوتوثی خود شوید اما هندزفری سیم دار نباشد، امکان رفع آن در مدت زمان بسیار کوتاهی وجود دارد.
 
شما معمولا متوجه پژواک در تماس های VoIP در لاله گوش و دهان گوشی یا هدست خود می شوید. به این دلیل که حجم لاله گوش بیش از حد بلند است که بر لاله گوش غلبه می کند. سعی کنید لاله گوش خود را بپوشانید. اگر پژواک کم تر شد، تنها باید حجم لاله گوش را کم کنید.
 
یکی دیگر از دلایل تاثیر اکو ممکن است اتصال اشتباه اینترنت باشد. سعی کنید پایداری شبکه خود را بهبود ببخشید. یک تست سرعت اجرا کنید تا ببینید آیا سطح فضای پهنای باند شما کافی است یا خیر.
 
علت احتمالی بعدی: ازدحام. کاهش کیفیت خدمات که زمانی رخ می دهد که یک شبکه داده های بیشتری نسبت به آنچه که می تواند حمل کند را حمل می کند. اگر این مورد وجود دارد، پیکربندی کیفیت خدمات خود را بر روی تمام لینک های شبکه بررسی کنید.
 
همچنین ممکن است به دنبال بافرهای جیتر بسیار بزرگ بگردید و آن ها را حذف کنید.Jtter Buffers معمولا می تواند باعث تاخیره ای کوچک صدا شود.
 
اگر هیچ یک از موارد ذکر شده در بالا کمکی نکرد، این مساله ممکن است در خود VoIP نهفته باشد. انتخاب یک ارائه دهنده قابل اعتمادتر را در نظر بگیرید. ما صوت شفاف را تحت هر شرایطی تضمین می کنیم.
۲ جیتر
 
اگر بخش هایی از مکالمه شما از دست رفته، شلوغ یا خارج از نظم باشد، شما یک جیتر را تجربه می کنید. درک بخش های مهمی از مکالمه شما نمی تواند به افزایش رضایت مشتری کمک کند.
 
جیتر در حالی اتفاق می افتد که میلیون ها بسته داده به طور همزمان روی یک آدرس IP یک سان حرکت می کنند. بافرهای جیتر باید ابتدا بسته ها را جمع آوری کرده و با سرعت ثابتی به گیرنده ارسال کنند. این کار مکالمه واضح را تضمین می کند. اما گاهی اوقات می توان آن ها را به شیوه ای اشتباه پیکربندی کرد، که باعث می شود برخی بسته های داده خیلی زود یا خیلی دیر در فواصل نامنظم برسند.
 
اگر بافر بیش از حد کوچک باشد، شکاف هایی را در مکالمه تجربه خواهید کرد و در مقابل، اگر بیش از حد بزرگ باشد، افزایش تاخیر در انتقال صدا را تجربه خواهید کرد.
نحوه عیب یابی:
 
در ابتدا توصیه می کنیم با مدیر شبکه خود تماس بگیرید و از او بخواهید که پیکربندی مجدد را براساس موضوع خاص شما انجام دهد.
 
راه حل دیگر که رایج ترین راه حل است، ارتقا اتصال اینترنت شما از طریق ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت)است. ممکن است اینترنت شما پهنای باند کافی برای برق رسانی به تمام دستگاه های شما نداشته باشد. تست کننده های تست سرعت را امتحان کنید. اگر بیش از ۲۰ میلی ثانیه نشان می دهد، به این معنی است که مشکل شما در ISP است. ممکن است به فکر پیدا کردن راه حل دیگری باشید.
 
دلیل احتمالی دیگر Wi-Fi است. قطعا این روش بهترین راه حل برای تماس های VoIP نیست. نوع دیگری از اتصال اینترنتی را در نظر بگیرید. سوئیچ کردن به اترنت انتخاب خوبی است، اگرچه حتی این مرحله ممکن است معایب خود را داشته باشد، مانند کده ای اترنت معیوب. مودم های قدیمی نیز می توانند دلیلی برای جیتر باشند.
تماس های رد و بدل شده
 
این مساله بسیار مشکل ساز است زیرا ممکن است مشتری شما فکر کند که شما فقط او را آویزان کرده اید. تماس های قطع شده در طول از دست دادن بسته رخ می دهد  برخی بسته ها به مقصد نهایی خود نمی رسند. برای انتقال صحیح داده، شما به همه آن ها نیاز دارید. حتی یک قطعه گم شده ممکن است باعث گم شدن تمام بسته ها شود.
 
بیشتر تماس های رد و بدل شده در طول حجم بالای تماس های خروجی رخ می دهند و همچنین ممکن است متوجه شوید که این افت پس از مدت زمان مشخصی رخ می دهد.
نحوه عیب یابی:
 
در ابتدا باید سعی کنید تمام دستگاه هایی که به شبکه های VoIP متصل هستند را قطع کنید و آن ها را یکی پس از دیگری به هم متصل کنید.
 
هسته اصلی مشکل نیز ممکن است در سخت افزار دستگاه شما نهفته باشد. اطمینان حاصل کنید که همه نرم افزارها، سخت افزارها و تجهیزات شما به روز هستند. روشن کردن به روز رسانی های خودکار ممکن است ایده خوبی باشد.
 
نقش UDP ارائه مکانیزمی است که داده های خراب در بسته ها را تشخیص می دهد. با این حال، به دلیل عدم وجود ویژگی های بررسی خطا، می تواند مدت زمانی طولانی را تجربه کند که یک مسیر UDP بر روی فایروال یا روتر باز می ماند.
 
سعی کنید TCP (پروتکل کنترل انتقال)را که ویژگی بررسی خطا در آن گنجانده شده است، وارد کنید.
 
مشکل می تواند بیشتر در کنار ارائه دهنده باشد. با ارائه دهنده تماس بگیرید تا بررسی کنید که آیا مشکل در تنظیمات شما وجود ندارد یا نه. شما ممکن است یک Set-up داشته باشید که به طور خودکار تماس را پس از مدت زمان مشخصی قطع می کند، تا مطمئن شوید که این تماس ها نامعتبر نیستند.
 قادر به برقراری تماس نیست
 
تماس های رد و بدل شده آزار دهنده هستند، با این حال گاهی ممکن است این اتفاق بیفتد که پلتفرم VoIP به شما اجازه برقراری تماس های خارج از شبکه را نمی دهد.
نحوه عیب یابی:
 
امکان اول: شناسه تماس گیرنده ممنوع است. آن را با ارائه دهنده خود چک کنید یا یک شماره مجازی جدید بخرید. ما در یک پاراگراف خاص به این موضوع خواهیم رسید.
 
همچنین این امکان وجود دارد که شما دو روتر متصل به هم داشته باشید که بسته های داده حیاتی را رها می کنند. این امر در پیکربندی روتر کم تر و بیشتر با چیدمان شبکه مشترک است. دو روتر به دلیل فایروال هایی که ترافیک شبکه داخلی و VoIP را مختل می کنند، نمی توانند بسته ها را پردازش و ارسال کنند.
 
برخی از پروتکل ها توسط ALG پردازش می شوند (Application Layer Gateway)و توسط فایروال یا NAT بازنویسی می شوند (Network Address Translation)که ممکن است باعث مشکلات VoIP متعددی شود.
 
یک راه دیگر می تواند قرار دادن تلفن های VoIP بر روی VLAN (Virtual Local Area Network)باشد.
تماس های از دست رفته
 
اما چه می شود اگر تماس اصلا زنگ نزند یا به صورت خودکار به دستگاه دیگری منتقل شود؟
نحوه عیب یابی:
 
خبر خوب اینکه این مشکل را می توان به راحتی برطرف کرد. سه احتمال وجود دارد.
 
اول  گوشی شما دیگر در شرکت ارائه دهنده VoIP ثبت نشده است. تنها کافی است با شرکت تماس بگیرید و در مورد چگونگی ثبت دوباره دستگاه خود درخواست کمک کنید.
 
احتمال دوم در تنظیمات نهفته است. بررسی کنید که آیا گوشی شما در حالت Do Not Disturb (DND)نیست. همچنین تنظیمات ارسال تماس خود را بازبینی کنید. ممکن است این اتفاق بیفتد که شما پیکربندی ارسال تماس خود را تنظیم کرده اید و فراموش کرده اید که آن را به تنظیمات استاندارد برگردانید.
سیستم فراخوانی اجرا نمی شود
 
یکی دیگر از مشکلات VoIP این است که سیستم تماس شما نمی تواند به سادگی روشن شود، یا یک سیستم کار نمی کند در حالی که سیستم های دیگر این کار را انجام می دهند.
نحوه عیب یابی:
 
سیستم تماس شما روشن نمی شود:
 
در این حالت، ممکن است که شما از یک اتصال PoE (برق بر روی اترنت)استفاده نکنید. PoE نیاز به سیم کشی با کیفیت و سوئیچ شبکه مناسب دارد. راه حل، بسیار ساده است. فقط از یک سوئیچ شبکه PoE یا پلاگین در آداپتور AC استفاده کنید. مدیر شبکه نشان می دهد که الگوی سیم کشی T۵۶۸-B ترجیح داده می شود.
 
یک سیستم فراخوانی کار نمی کند در حالی که سیستم های دیگر این کار را انجام می دهند:
 
سعی کنید از یک سیستم فعال و معیوب در همان محل کار شناخته شده، با استفاده از همان پورت شبکه استفاده کنید.
 
اگر هر دو سیستم تماس کار می کنند، می تواند به این معنی باشد که یک افت اترنت کار نمی کند. همچنین ممکن است پیکربندی و سخت افزار خود را به روز کنید. سعی کنید با ارائه دهنده VoIP خود تماس بگیرید اگر هر به روز رسانی موجود وجود دارد. اگر نه، احتمالا نیاز به تعویض دستگاه غیر کاربردی خواهید داشت.
فشرده سازی صدای بالا
 
عیب بعدی VoIP که ممکن است تجربه کنید، مشکل در فشرده سازی صدا است. سیستم های VoIP با کدک های مختلفی کار می کنند تا صدا را در حین سفر از طریق اینترنت فشرده کنند. هر کدام از آن ها متفاوت است و پیچیدگی های خاص خود را دارد.
نحوه عیب یابی:
 
دو نوع کدک برای فشرده سازی صدا وجود دارد ⁇ G.۷۲۹ و G.۷۱۱. در مورد کدک اول، کدک G.۷۲۹، فشرده سازی صدا بالاتر است، بنابراین کیفیت بدتر می شود.
 
برای انتقال موفق کدک ها، یک ارائه دهنده VoIP باید یک پهنای باند سازمانی نیز داشته باشد.
مشکلات با شناسه Caller
 
رسیدن به مشتریان و رسیدن به آن ها، کمک اولیه هر بخش فروش و پشتیبانی مشتریان است؛ بنابراین، زمانی که ممکن است نتوانید با آن ها تماس بگیرید، وضعیت ایده آلی نیست.
 
نحوه عیب یابی:
 
شناسه تماس گیرنده محلی
 
دلیل اول می تواند شناسه تماس گیرنده محلی باشد. این مشکل بیشتر با تماس های تلفنی زمینی مرتبط است. بسیاری از کشورها اجازه استفاده از شناسه تماس گیرنده محلی را برای شرکت های بین المللی، که در خارج از یک ایالت مشخص قرار دارند، نمی دهند.
 
شناسه تماس گیرنده ممنوع یا مخفی است
 
همچنین این احتمال وجود دارد که شناسه تماس گیرنده ممنوع یا مخفی باشد. برخی از شرکت ها می خواهند به صورت ناشناس تماس بگیرند، بنابراین شناسه تماس گیرنده خود را مخفی می کنند. با این حال این هوشمندانه ترین تصمیمی نیست که می توان گرفت. در برخی از کشورها، این کار در سطح دولتی ممنوع است، بنابراین شما نمی توانید با چنین شماره ای تماس بگیرید.
در یک ارائه دهنده VoIP به دنبال چه چیزی بگردیم؟
 
اگر کسب وکار شما بر روی ارتباطات استوار است، انتخاب بهترین ارائه دهنده VoIP ممکن بسیار مهم است. ابتدا از خود بپرسید که نیازها و الزامات فعلی شما چیست و چگونه ممکن است این نیازها در طول زمان تغییر کنند. سپس، این معیارها را زیر نظر داشته باشید:
تماس بین المللی
 
سیستم های VoIP راه حل های فوق العاده مقرون به صرفه ای برای تماس طولانی مدت هستند. بررسی کنید که آیا کشورهایی که می خواهید تماس بگیرید بخشی از پیشنهاد ارائه دهنده VoIP هستند.
 
شماره تلفن محلی نیز اعتماد مشتریان شما را افزایش می دهد، زیرا مردم اغلب نسبت به تماس های کشورهای مختلف بدبین هستند.
سوم - یکپارچگی های حزبی
 
یکی از مزیت های اصلی یک سیستم VoIP خوب، توانایی یکپارچه سازی تلفن همراه شما با سیستم های دیگر است. به لطف یکپارچه سازی سرویس VoIP خود با پلتفرم های قابل اعتماد مانند HubSpot، Salesforce یا PipeDrive، شما نیازی به بازنویسی دستی داده هایی که از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر دارید، ندارید. این کار زمان بیشتری برای کاره ای مهم، مانند ایجاد روابط مشتری به شما می دهد.
نرم افزار مدیریت تماس (CMS)
 
CMS به مدیران اجازه می دهد تا تیم های خود را به سمت بهترین عملکرد هدایت کنند. آن ها همچنین می توانند حجم تماس را پیش بینی کنند یا داده هایی مانند میانگین زمان پیک آپ یا میانگین طول تماس را مشاهده کنند. به دنبال ارائه دهندگان VoIP بگردید که به شما اجازه می دهد تا عملکرد تیم را در زمان واقعی دنبال کنید.
 
همچنین ممکن است به سرویس های صف تماس نیاز داشته باشید که تماس ها را براساس معیارهای خاصی توزیع می کنند.
خدمات مشتری
 
حتی خدمات مشتری شما ممکن است به دنبال خدمات مشتری باشد. اگر در هر مشکل VoIP نیاز به مشاوره دارید، ممکن است از رسیدن به ارائه دهنده خود در هر زمان، به طور ایده آل ۲۴ / ۷ قدردانی کنید. موردی را انتخاب کنید که یک راه ارتباطی سریع دارد، برای مثال از طریق گفتگوی زنده.
امنیت
 
این احتمالا مهم ترین معیار است. با یک رخنه امنیتی، شما در معرض خطر از دست دادن داده های حساس، از جمله اطلاعات شخصی مشتریان خود هستید.
 
بودجه یکی از نگرانی های هر کسب وکار است، که غیرقابل تردید است. سیستم های تلفن VoIP می توانند به طور قابل توجهی هزینه های شما را در مقایسه با سیستم های سخت افزاری سنتی کاهش دهند. ارائه دهندگان VoIP اغلب چندین گزینه بسته دارند. در نظر داشته باشید که کدام یک برای نیازهای شما مناسب تر است.
 
در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ایران پاناسونیک تماس بگیرید

اطلاعات بیشتر:
https://web.telegram.org/k/#-1092325641   
https://www.facebook.com/IranPanasonic-181084852026180
ایران پاناسونیک
 

 

 

 

 

 

 





کلمات کلیدی: ساتترال دیجیتال پاناسونیک - سانترال ویپ پاناسونیک - سانترال آنالوگ پاناسونیک -صندوق صوتی پاناسونیک - ضبط مکالمات پاناسونیک-تلفن آنالوگ پاناسونیک - تلفن هایبرید پاناسونیک -تلفن دیجیتال پاناسونیک -تلفن ویپ پاناسونیک-سانترال هایبرید پاناسونیک - NS5000-NNN- TDA100 - TDA200 پاناسونیک- TDA600 - TDA620 - TDE100 - TDE200 - TDE600 -TDE620 - PANASONIC - پاناسونیکDT334 - DT333 - DT546 - NT546 - DT543 - DT343 - NT543 - NT700-DT7630 پاناسونیک- پاناسونیکDT7633
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین