تاریخ امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1820
بازدید دیروز: 3684
بازدید هفته: 12290
بازدید ماه: 49992
بازدید کل: 5954096
تاریخ انتشار مقاله: سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ --- ۱۶:۵۱ تعداد مشاهده: 273 بار
دسته مقاله:
دستگاه سانترالPBX خراب است؟ در اینجا نحوه رفع مشکلات سیستم PBX (5 مرحله) آورده شده است. عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
دستگاه سانترالPBX خراب است؟ در اینجا نحوه رفع مشکلات سیستم PBX (5 مرحله) آورده شده است. چکیده مقاله:

دستگاه سانترالPBX خراب است؟ در اینجا نحوه رفع مشکلات سیستم PBX (5 مرحله) آورده شده است.

PBX (Private Branch Exchange) یک سیستم تلفن تجاری است که به شرکت ها کمک می کند بر محدودیت های فیزیکی یک سیستم تلفن سنتی غلبه کنند. همه از یک کسب و کار کوچک تا یک شرکت بزرگ می توانند از آن بهره ببرند. دیگر لازم نیست به سیم‌های مسی تکیه کنید یا هزینه زیادی برای ارتباطات خود خرج کنید. به لطف PBX، شرکت ها می توانند به راحتی به مکان های جدید گسترش پیدا کنند و به مشتریان خود در هر کجا که هستند به خوبی خدمات رسانی کنند. وقتی بتوانید به وضوح با کارمندان، مشتریان و شرکای خود ارتباط برقرار کنید، خود را برای موفقیت آماده می کنید. یک سیستم تلفن منعطف برای تحقق آن ضروری است. اما اگر پژواک، سیگنال‌های مشغول، قطع تماس‌ها یا مشکلات صوتی را تجربه کنید، چه؟ اگر این مشکلات را در سیستم تلفن PBX خود تجربه کرده اید، یک چیز وجود دارد که باید بدانید: دلیلی برای وحشت وجود ندارد! علل این مسائل معمولاً به راحتی قابل شناسایی و حل است. در این مقاله، پایه‌های سیستم‌های PBX را پایه‌ریزی می‌کنیم، برخی از مشکلات رایج در مورد کیفیت تماس را با شما آشنا می‌کنیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه آنها را برطرف کنید. صدای بد اتصال به اینترنت کند تاخیر روتر بد یا نامناسب تداخل شبکه     5 مرحله برای تعمیر سیستم تلفن PBX
انواع سیستم های تلفن سانترال 1) سیستم تلفن سانترال آنالوگ (قدیمی). سانترال آنالوگ از قبل از اینترنت شروع شده است. به صورت خارجی به شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی (PSTN) با سیم کشی و از طریق داخلی با تمدید تماس ها به همان روش از طریق تجهیزات PBX اداری متصل می شود. در مقایسه با همتای دیجیتالی خود کاملاً محدود است. اگر فقط به دنبال نگه داشتن، بی صدا کردن، شماره گیری مجدد یا شماره گیری سریع تماس های خود هستید، گزینه خوبی است. اگر می‌خواهید ویژگی‌های تماس اضافی داشته باشید یا سیستم تلفن خود را به ایمیل‌ها و یک CRM متصل کنید، ممکن است بیشتر جستجو کنید. 2) سیستم تلفن PBX در محل سانترال داخلی که به عنوان IP PBX نیز شناخته می شود، به این معنی است که شما تجهیزات سانترال را در محل دارید. تفاوت اصلی با سیستم سانترال آنالوگ این است که مسیریابی IP با فناوری روز بیشتری انجام می شود. سیگنال دهی با تلفن IP به سرور IP PBX انجام می شود. سانترال داخلی ویژگی‌های تماس مدرن را در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال از تجهیزاتی که قبلاً در اختیار دارید حداکثر استفاده را می‌برید. همچنین بسیار ایمن است.  استقرار و نگهداری آن با قیمت گزاف همراه است. 3) میزبانی سیستم تلفن PBX Hosted PBX یک سیستم تلفنی است که کاملاً در فضای ابری است. نیازی به داشتن تجهیزات در محل نیست - ارائه دهنده خدمات شما همه چیز را اجرا می کند. هیچ هزینه اضافی برای آموزش و نگهداری وجود ندارد. اگر به دنبال افزایش مقیاس یا کارمندان از راه دور هستید، این یک گزینه عالی است. در بین تمام سیستم های تلفن سانترال، سانترال میزبان ساده ترین راه برای شروع است.
چه چیزی می تواند در سیستم VoIP اشتباه کند؟ سیستم تلفن PBX شما یک راه‌اندازی غنی از ویژگی‌ها است که ارتباطات تجاری شما را تقویت می‌کند. این شامل همه چیز می شود، از صدا و تصویر واضح گرفته تا پیام رسانی و ایمیل. از آنجایی که این کانال‌های ارتباطی از یک شبکه استفاده می‌کنند، ممکن است برخی از مشکلات کیفیت تماس پیش بیاید. در بخش‌های بعدی، مشکلات رایج PBX را که می‌توانید عیب‌یابی کنید، و یک فرآیند گام‌به‌گام برای انجام این کار را بررسی می‌کنیم.
قبل از اینکه مراحلی را برای یافتن مشکلاتی که ممکن است در سیستم تلفن سانترال شما وجود داشته باشد به شما ارائه دهیم، اجازه دهید به سرعت به برخی از مشکلات رایج PBX و دلایل آنها بپردازیم. مشکل شماره 1: صدای بد مشکلات کیفیت تماس مربوط به بافر به صورت صدای نامرتب ظاهر می شود. این مسائل به دلیل نحوه انتقال تماس های تلفنی از طریق اینترنت رخ می دهد. هنگامی که در حال مکالمه هستید، صدای شما به بسته های داده تبدیل می شود. آنها از طریق اینترنت به مقصدشان فرستاده می شوند - شخصی که با او صحبت می کنید. هنگامی که در انتقال تاخیر وجود دارد، این بسته های داده ممکن است درهم ریخته یا دارای شکاف باشند. شما می توانید لرزش بالا را با یک بافر از بین ببرید. یک بافر پاناسونیک به طور موقت بسته های داده را در ترتیب مناسب ذخیره می کند و آنها را در فواصل زمانی ارسال می کند. در نتیجه، صدای واضح با حداقل تاخیر به گیرنده خود می رسد. مشکل شماره 2: اتصال به اینترنت کند آیا پس از تغییر به سیستم های تلفن VoIP مشکل پهنای باند دارید؟ این احتمال وجود دارد که پهنای باند فعلی شما نتواند مقدار داده ای را که باید برای برقراری تماس های VoIP منتقل شود، کنترل کند. پهنای باند مانند یک لوله است: هرچه مقدار بیشتری از آن در اختیار داشته باشید، اطلاعات بیشتری می تواند به یکباره در لوله منتقل شود. اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) پهنای باندی را ارائه می دهند که برای گشت و گذار معمولی در اینترنت به خوبی کار می کند، اما نه برای اینکه یک سیستم تلفنی کامل کار کند. توصیه می کنیم حداقل 100 کیلوبیت در ثانیه پهنای باند در هر تلفن داشته باشید—ارائه دهندگان خدمات اینترنتی تجاری آن را ارائه می دهند. به خاطر داشته باشید که سایر دستگاه های شما مانند چاپگرها، رایانه ها، دستگاه های فکس و دستگاه های کارت اعتباری نیز از پهنای باند شما استفاده می کنند.

مشکل شماره 3: تأخیر آیا متوجه می‌شوید که شما و تماس‌گیرنده‌تان با یکدیگر صحبت می‌کنید و می‌توانید صدای خود را در تماس بشنوید؟ همچنین به عنوان تاخیر یا تاخیر VoIP شناخته می شود، این تاخیر بین زمانی که یک نفر چیزی می گوید و شخص دیگر آن را می شنود است. چند نوع تأخیر وجود دارد که در تماس‌های VoIP اتفاق می‌افتد: تأخیر انتشار، تأخیر رسیدگی و تأخیر در صف. تأخیر را می توان با اولویت بندی ترافیک VoIP حل و از آن جلوگیری کرد. در اینجا چندین راه برای انجام این کار وجود دارد: رزرو پهنای باند مدیریت شبکه مبتنی بر سیاست تعویض برچسب چند پروتکلی (MPLS) اولویت دادن به ترافیک VoIP بر روی شبکه باعث بهبود تاخیر و لرزش می شود. مشکل شماره 4: روتر نامناسب یا نامناسب شبکه شما به درستی پیکربندی شده است و پهنای باند شما کافی است. سپس، ممکن است مشکل در روتر شما باشد. روتر شما باید سریع، سازگار با سخت افزار شما باشد و بتواند ترافیک VoIP را اولویت بندی کند. روترهای تخصصی VoIP یک راه عالی و مقرون به صرفه برای اطمینان از بهترین کیفیت تماس هستند. اگر روتر شما برای اولویت بندی بسته ها پیکربندی نشده است، فعالیت های دیگر در شبکه شما می تواند کیفیت تماس شما را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر در حال تماس هستید و شخص دیگری در حال تماشای یک وبینار یا دانلود یک فایل بزرگ است، کیفیت تماس شما ممکن است کاهش یابد.  مشکل شماره 5: تداخل شبکه اگر سرویس VoIP خود را همزمان با یک شبکه داده روی همان سخت افزار اجرا کنید، ممکن است با محدودیت های پهنای باند مواجه شوید. این به این دلیل است که هم شبکه داده و هم شبکه صوتی برای منابع با هم رقابت می کنند. این محدودیت‌ها می‌توانند به صورت قطع صدا در داخل و خارج از تلفن ظاهر شوند. دو راه حل ممکن عبارتند از: پیکربندی شبکه به VLAN های جداگانه، بنابراین می توانید داده های شبکه صوتی را بر شبکه داده اولویت بندی کنید استفاده از ویژگی کیفیت خدمات (QoS) شبکه کلاس تجاری شما برای اولویت دادن به داده های صوتی در نتیجه، هر بار تماس های تلفنی پایدار و با کیفیتی را تجربه خواهید کرد. عیب یابی سیستم های تلفن سانترال در 5 مرحله با در نظر گرفتن این مشکلات رایج PBX، در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای شناسایی آنها انجام دهید. پس از آن، دقیقاً خواهید دانست که برای تعمیر سیستم سانترال خود چه کاری باید انجام دهید.
1) تمام اتصالات دستگاه را بررسی کنید ابتدا مطمئن شوید که دستگاه های شما به منبع تغذیه و شبکه متصل هستند. بررسی کنید که آیا تمام سخت‌افزار شما، از جمله تلفن‌ها، روترها و آداپتورها، از جمله سیم‌های برق و سیم‌های شبکه/تلفن به درستی وصل شده‌اند. همچنین به یاد داشته باشید که بررسی کنید که آیا تمام چراغ های این دستگاه ها روشن هستند یا خیر. در صورتی که دستگاهی به برق وصل است، اما برق دریافت نمی کند (مثلاً به دلیل پریز برق معیوب)، به این ترتیب آن را پیدا می کنید و می دانید که باید تعمیر یا تعویض شود. اگر همه دستگاه‌های شما روشن هستند، به مرحله بعدی بروید. 2) PBX و سخت افزار خود را ریست کنید سخت افزار PBX خود را ریست کنید. می توانید این کار را با جدا کردن سیم اصلی به مدت یک دقیقه انجام دهید. تجهیزات خود (تلفن ها و روترها) را نیز با جدا کردن تمام سیم های برق به مدت 10 ثانیه، ریست کنید. هنگامی که همه چیز را دوباره وصل کردید، منتظر بمانید تا همه چراغ ها دوباره روشن شوند. با این کار هرگونه مشکل اساسی که ممکن است باعث کیفیت تماس ضعیف شده باشد را برطرف می کند. اگر هیچ یک از دستگاه‌های شما پشتیبان‌گیری نشده است، آن را برای تعمیر یا تعویض پرچم‌گذاری کنید. اگر همه چیز خوب است، به مرحله سوم بروید. 3) تست سرعت پهنای باند را اجرا کنید با تست سرعت، خواهید فهمید که آیا شبکه شما با VoIP سازگار است یا خیر. پهنای باند ناکافی و سایر مشکلات اتصال، تعداد تلفن های VoIP را که می توانید داشته باشید محدود می کند. همچنین ممکن است مشکلی در انتقال بسته داده وجود داشته باشد. Nextiva یک تست سرعت VoIP ساده و آسان برای استفاده دارد. با آن، می توانید موارد زیر را کشف کنید:
سرعت دانلود و آپلود: به یاد داشته باشید که برای هر تلفنی که دارید به حدود 100 کیلوبیت در ثانیه پهنای باند نیاز دارید. پینگ: آزمایش از دست دادن بسته، مشکلات احتمالی شبکه را روشن می کند Jitter: اگر بیشتر از 15-20 میلی ثانیه باشد، می تواند تاخیر را افزایش دهد و منجر به از دست دادن بسته شود. اگر مشکلاتی را در مورد هر یک از موارد بالا شناسایی کنید، راه‌حل‌های شما شامل صحبت با ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) در مورد افزایش پهنای باند یا دریافت بافر لرزش در صورت نداشتن خواهد بود. اینجا مشکلی نیست؟ به مرحله بعدی بروید. 4) تأیید کنید که روتر شما ترافیک VoIP را در اولویت قرار داده است همانطور که قبلاً اشاره کردیم، روتر شما باید بتواند ترافیک VoIP را اولویت بندی کند و پیکربندی شبکه شما باید به روشی مناسب برای فعال کردن آن تنظیم شود. اگر روتر شما این گزینه را دارد اما به درستی تنظیم نشده است، برای تنظیم آن از این راهنما و دفترچه راهنمای روتر خود شروع کنید. اگر این گزینه برای روتر موجود شما نیست، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را به یک روتر VoIP با کیفیت ارتقا دهید. در این مرحله، احتمالاً مشکلات PBX خود و مراحل رفع آنها را شناسایی کرده اید. اگر نه، یک گام نهایی برای برداشتن وجود دارد. 5) از گزارش های موجود در PBX خود استفاده کنید وارد داشبورد سانترال خود شوید تا خطاهایی را که ممکن است در سانترال شما رخ داده باشد مشاهده کنید. در سیستم سانترال خود، به دنبال بخشی باشید که گزارش رویدادها و پیام‌های مربوط به سانترال شما را به شما نشان می‌دهد. اگر پیام‌هایی را مشاهده کردید که نشان‌دهنده خطا است، آن‌ها را باز کنید تا تاریخ، زمان و جزئیات مربوط به آن خطا و همچنین وضعیت فعلی را پیدا کنید. سپس می توانید این پیام را به سرپرست PBX خود منتقل کنید. کنترل کیفیت تماس خود را به دست آورید اجرای ارتباطات خود از طریق اینترنت به این معنی است که می توانید به راحتی تجارت خود را رشد داده و در عین حال به مشتریان خود خدمات خوبی ارائه دهید. با برخی از مشکلات کیفیت تماس مواجه شدید، اکنون می‌دانید که شناسایی آن‌ها آسان است تا زمانی که پنج مرحله ساده ما را برای تعمیر سیستم PBX خود دنبال کنید. حتی بهتر از آن، شما می توانید بیشتر مراحل را به تنهایی انجام دهید. این بدان معناست که شما می توانید کسب و کار خود را بهتر از قبل اداره کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی با شرکت ایران پاناسونیک تماس بگیرید

اطلاعات بیشتر:
https://www.facebook.com/IranPanasonic-181084852026180

ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: ساتترال دیجیتال پاناسونیک - سانترال ویپ پاناسونیک - سانترال آنالوگ پاناسونیک -صندوق صوتی پاناسونیک - ضبط مکالمات پاناسونیک-تلفن آنالوگ پاناسونیک - تلفن هایبرید پاناسونیک -تلفن دیجیتال پاناسونیک -تلفن ویپ پاناسونیک-سانترال هایبرید پاناسونیک - NS5000-NNN- TDA100 - TDA200 پاناسونیک- TDA600 - TDA620 - TDE100 - TDE200 - TDE600 -TDE620 - PANASONIC - پاناسونیکDT334 - DT333 - DT546 - NT546 - DT543 - DT343 - NT543 - NT700-DT7630 پاناسونیک- پاناسونیکDT7633
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین