تاریخ امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1711
بازدید دیروز: 3684
بازدید هفته: 12181
بازدید ماه: 49883
بازدید کل: 5953987
تاریخ انتشار مقاله: چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ --- ۱۶:۰۹ تعداد مشاهده: 803 بار
دسته مقاله:
آشنایی با فناوری DVD پلیر پاناسونیک عنوان مقاله:
ایران پاناسونیک توسط:
آشنایی با فناوری DVD پلیر پاناسونیک چکیده مقاله:

آشنایی با فناوری DVD پلیر پاناسونیک


اغلب کامپیوتر ها مشکل بزرگی دارند : دنیایی از تصویر، صدا و انیمیشن وجود دارد که هیچ راهی برای ارتباط با این دنیا ندارند؛ ارتباط با اینترنت به اندازی کافی سریع نیست و CD ها هم ظرفیت کافی برای ذخیره تصاویر ویدئویی MPEG-2 و صدای AC-3 ندارند. بنابراین تنها را ممکن، افزودن امکانات جدید به منظور ارتقا کامیپوتر ها است.

تکنولوژی «دیسک های دیجیتالی همه منظوره»، DVD، راه حل جدیدی برای این مشکل است. این دیسک ها قابلیت ذخیره فیلم های ویدئویی را دارند. اگر رایانه قدرتمندی دارید و می خواهیم تصاویر و صدا ها را با کیفیت بالا ضبط و پخش کنید، استفاده از DVD-Rom درایو پاناسونیک نیاز شما را برطرف می سازد.

DVD یک دیسک فشرده با ظرفیت بالایی است که در واقع مخفف عبارت Digital Versatile Disc می باشد. اما چون در ابتدا دی وی دی را فقط برای ذخیرۀ داده های مربوط به تصویر در نظر گرفته بودند، اصطلاح دی وی دی را از عبارت Digital Video Disc برداشته بودند، ولی امروزه می بینیم که می توان از دی وی دی استفاده های مختلفی همانند یک سی دی (Compact Disc) بنماییم.

ابعاد، اندازه و شکل یک DVD دقیقاً مشابه سی دی می باشد ولی از نظر ضخامت، دی وی دی ضخیمتر است و در واقع دی وی دی از دو لایه 6/0 میلیمتری چسبیده به هم ساخته شده است (در صورتی که از مقطع به آن نگاه کنید به این موضوع پی خواهید برد).

اصولاً دی وی دی ها ظرفیت های مختلفی دارند که معمول ترین آنها ظرفیت 7/4 گیگابایتی است که در ایران رایج است.

دستگاه هایی که قادر به خواند DVD هستند به دو صورت می باشند :

  • DVD Player
  • DVD-ROM Drive

دی وی دی پلیر ها ی پاناسونیک دستگاه هایی هستند که مستقیماً به تلویزیون متصل می شوند. در واقع آنها جانشین VCR های امروزی و CD درایو ها هستند.

DVD ROM پاناسونیک درایو های  شبیه CD ROM پاناسونیک درایو های معمولی هستند و مانند آنها عمل می کنند. البته آنها یک سخت افزار اضافی هم دارند که معمولاً به صورت یک برد است و وظیفه پردازش های لازم برای تصویر و صدا را انجام می دهد. وظیفه رمزگشایی اطلاعات دیسک نیز به عهده این سخت افزار است.

در واقع DVD های پاناسونیک چهار طرح در یک طرح هستند. به این معنی که با استفاده از لایه سازی و استفاده از هر دو روی دیسک ها، چهار ظرفیت مختلف را پشتیبانی می کنند :

  • استفاده از یک رو و یک لایه : 4/7 GB
  • استفاده از یک رو و هر دو لایه : 8/5 GB
  • استفاده از دو رو و یک لایه : 9/4 GB
  • استفاده از هر دو رو و هر دو لایه : 17 GB

بدون توجه به ظرفیت تمام دی وی دی ها همان ضخامت و قطر CD های معمولی را دارند (قطر 12 CM و ضخامت ½ MM)

در ایران ما دی وی دی را فقط تحت عنوان DVD Movie یا دی وی دی با فایل های تصویری می شناسیم. هر گاه یک دی وی دی را درون درایو قرار می دهیم و به داخل آن نگاهی بیندازیم، دو شاخۀ با عناوین AUDIO_TS و VIDEO_TS خواهیم دید. اصولاً شاخۀ AUDIO_TS خالی می باشد و هیچ نوع فایلی را شامل نمی شود. چون این شاخه مربوط به DVD Audio یا دی وی دی های صوتی است.

درون شاخۀ VIDEO_TS فایل های متفاوتی وجود دارند. نوع آرایش و اسم فایل های آن مطابق با ساخت دی وی دی متفاوت است. فایل هایی با پسوند VOB) Video Object) فایل هایی هستند که می توانند شامل فیلم اصلی، زیرنویس فیلم و همین طور چندین فایل صوتی با زبان های مختلف باشند.

در شاخۀ VIDEO_TS فایل های دیگری با پسوند IFO) Information) نیز وجود دارند که مشخص می کنند در کدام قسمت فایل VOB، فیلم اصلی قرار دارد و در کدام قسمت، زیرنویس و فایل های صوتی و اصولاً کلیه اطلاعات مربوط به اجرای یک دی وی دی در این فایل ها ذخیره شده است.

هنگام پخش دی وی دی، قبل از اجرای فیلم اصلی، شما با یک منو برخورد خواهید نمود که بسته به سلیقه شرکت های فیلم سازی، شکل و فرم خاصی دارد. این منو یک فایل تصویری مجزا است که در ابتدای دی وی دی پخش می شود و امکاناتی از قبیل تغییر نوع زبان، نوع زیرنویس و پخش یک قسمت خاص از فیلم و … را شامل می شود.

در واقع منوی یک دی وی دی راهنمای کاربری است که از آن دی وی دی استفاده می کند.

ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: علت بازو بسته نشدن درب دی وی دی پلیر - تعمیرات تخصصی لنز دی وی دی پلیر- تعمیر تخصصی اپتیک دی وی دی پلیر- علت خاموش شدن دی وی دی پلیر- علت نخواندن دی وی دی پلیر - دلیل نخواندن دی وی دی و سی دی پلیر- نحوه تمیز کردن لنز دی وی دی پلیر - علت قطعی صدای دی وی دی پلیر -علت قطع شدن تصویر دی وی دی پلیر - علت داغ شدن دستگاه دی وی دی پلیر - علت روشن نشدن رکوردر - علت خرابی اپتیک رکوردر - علت خاموش شدن رکوردر پاناسونیک - علت ضبط نکردن رکوردر - علت پخش نکردن رکوردر - علت سوختن اپتیک رکوردر - علت کارنکردن بلو
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین