تاریخ امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 1847
بازدید هفته: 8
بازدید ماه: 8
بازدید کل: 5954131
تاریخ انتشار مقاله: يکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ --- ۱۰:۲۷ تعداد مشاهده: 448 بار
دسته مقاله:
مطالب خواندنی جارو برقی پاناسونیک عنوان مقاله:
ایران پاناسونیک توسط:
مطالب خواندنی جارو برقی پاناسونیک چکیده مقاله:

مطالب خواندنی جارو برقی پاناسونیک

 موتور قطعه اصلی جاروبرقی ست که به کمک آن جاروبرقی کار می کند. هرچند که موتور به آسانی خراب نمی شود، در مواردی احتمال دارد نیاز باشد که آن را چک کنید و در صورت نیاز قطعاتش را تعویض کنید. در ادامه رایج ترین مشکلات موتور جاروبرقی و راه حل های آن ها را شرح می دهیم.

حتما قبل از هر گونه اقدام به انجام تعمیرات، دستورالعمل کاربر و راهنمای عیب یابی دستگاه را بخوانید. برای مثال طرز باز کردن جاروبرقی و جدا کردن قطعات داخلی. این کار از نظر ایمنی توصیه می شود.

برخی از مشکلاتی که باعث می شوند موتور جاروبرقی از کار بیفتد، شامل قطع برق دستگاه، مشکلات سیم کشی دستگاه، خراب شدن فیوز و یا داغ شدن بیش از حد می باشد. از وجود برق ساختمان با روشن کردن یک لامپ یا هر وسیله برقی دیگر مطمئن شوید. همچنین مطمئن شوید که دوشاخه جاروبرقی به پریز برق متصل است. سیم جاروبرقی را از نظر هر گونه قطعی بررسی کنید. در صورتی که سیم آسیب دیدگی ظاهری نداشت، آن را از دستگاه جدا کنید و با یک اهم متر تستش کنید. اگر اهم متر بی نهایت را نشان داد، سیم را تعویض کنید.

بعضی اوقات مشکل از داغ شدن بیش از حد جاروبرقی ست. دستگاه را از برق بکشید و 30 دقیقه صبر کنید. سپس دوباره آن را به برق وصل کرده و روشن کنید. اگر هیچ گونه از اقدامات ذکر شده مشکل را حل نکرد، پس احتمال دارد که یکی از  قطعات داخلی موتور ایراد دارد.

رایج ترین روش پیدا کردن مشکل فن و برس های موتور گوش دادن به صدا و لرزش جاروبرقی می باشد. صدای غیر نرمال و بلند از موتور جاروبرقی می تواند نشانه خراب بودن فن باشد که در آن صورت باید آن را تعویض کنید. برای بررسی، پیچ هایی که موتور را به بدنه وصل می کنند باز کنید. با چشم بررسی کنید و به دنبال آثار آسیب دیدگی باشید. اگر فن خراب بود، آن را از موتور جدا کرده و تعویض کنید.

مشکل رایج دیگر خود برس موتور است. یا بطور تخصصی تر، شکسته شدن بیرینگ در غلتک برس. اگر به این مشکل برخوردید، کل برس را از موتور جدا کرده و تعویض کنید. اگر برس قابلیت جدا شدن از دستگاه را ندارد، وقت آن رسیده است که یک جاروبرقی نو بخرید. در موارد دیگر، اگر برس و فن هر دو خراب بود، کل موتور را تعویض کنید.

جاروبرقی های قدیمی که موتورشان فرسوده و خراب می شوند بهتر است به زباله های بپیوندند. همه جاروبرقی ها با تعویض قطعات به خوبی تعمیر نمی شوند و ممکن است هزینه اضافی در  بر داشته باشند. بعضی مواقع بهتر است به جای هزینه برای تعمیر یک جاروبرقی قدیمی، یک جاروبرقی جدید بخرید.

 لوله های جاروبرقی معمولا برای کشیدن جاروبرقی در طول خانه استفاده می شوند و احتمال آسیب دیدنشان زیاد است. کشیده شدن مداوم لوله باعث ایجاد پارگی و شکستگی در آن شده و منجر به ایجاد نشتی و ضعیف شدن مکش دستگاه می شود. در این صورت نیاز است که آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

اگر نشتی در لوله باعث تعضیف مکش و کارایی جاروبرقی شما شده است، احتمالا پارگی بزرگ و قابل مشاهده ای در آن وجود دارد.

وقتی نشتی در نزدیک انتهای لوله باشد، با جدا کردن رابط پلاستیکی تعمیر می شود.

  • از نقطه بالای لوله آن را ببرید.
  • رابط پلاستیکی را به سر تازه بریده شده لوله متصل کنید.
  • نکته: بعضی رابط ها در کارخانه به لوله متصل شده اند و قابل جدا شدن نیستند. در این صورت این کار غیر قابل انجام است.

وصله کردن محل نشت فقط باید به عنوان راه حل موقتی در نظر گرفته شود.

محل نشت باید از هر گونه گرد و خاک و روغن پاک شود. شستن با مایع شوینده راه حل خوبی ست. اگر جارو برقی شما قابلیت مکش آب را ندارد، دقت کنید که در موقع شستشو آب به داخل نفوذ نکند.

یک دسته جارو چوبی را با پودر گچ یا تالک بپوشانید. دسته جارو را داخل لوله فنری برده و قسمتی که دارای نشت است را بکشید. مطمئن شوید که رنگ سفید گچ از طریق قسمتی که نشت دارد قابل دیدن است. ممکن است برای این کار به کمک فردی دیگر احتیاج داشته باشید.

در اکثر موارد این امکان وجود دارد که نشتی را با یک نوار یا چسب برق تعمیر کنید. لوله فنری منعطف است و قابلیت چسبندگی دارد. مطمئن شوید که نواحی دور نشتی خشک بوده و عاری از هر گونه گرد و خاک است. سپس با چسب برق محکم آن را مهر و موم کنید. مطمئن شوید که هر گونه درز و حفره را محکم با چسب پوشانده اید.

دسته جارو را از لوله خارج کنید و بررسی کنید که چسب برق به خوبی چسبیده باشد.

وجود یک صفحه چسبنده در داخل لوله فنری خود موجب ایجاد مشکل می شود. با فشار دادن چسب برق از بیرون و چسبیدن چسب از لا به لای درز لوله به پوشش گچی دسته جارو، باعث می شود چسبندگی چسب برق در داخل لوله از بین برود. برای ایجاد اطمینان و از بین بردن تمام چسبندگی، مقداری گچ روی زمین ریخته و با جارو برقی جمع کنید. این کار باقیمانده چسبندگی را در لول از بین می برد.

جریان هوا درون لوله فنری نسبتا قوی بوده و به مرور زمان باعث بزرگ شدن محل نشتی می شود. می توانید تعمیر را تکرار کنید اما هر بار محل نشت بزرگ تر می شود. بهترین کار این است که لوله فنری پاره شده را تعویض کنید.

بوی جاروبرقی به طور کلی دو نوع است: بوی بد جاروبرقی به خاطر کثیفی و بوی سوختگی.

اگر جاروبرقی شما بویی شبیه سگ و یا زباله می دهد، معمولا این مشکل به علت گیر کردن آشغال در جاروبرقی می باشد که از مو، پشم حیوانات، باکتری و مواد بوزای دیگر که در جاروبرقی گیر کرده اند، متصاعد می گردد.

  1. مرحله اول این است که کیسه، برس ها و فیلتر را چک کنید. دراین حالت بهتر است کیسه را به جای خالی کردن تعویض کنید. اگر جاروبرقی شما کیسه قابل تعویض ندارد، باید آن را خالی کرده و کاملا با آب بشویید. سیکلون جاروبرقی را با یک دستمال پارچه ای به خوبی تمیز کنید.
  2. ممکن است مجبور باشید فیلتر را تعویض کنید. البته اگر فیلتر منشا ایجاد بو باشد. گاهی اوقات شستن فیلتر کمکی به از بین بردن بو نمی کند. حتی فیلترهای قابل شستشو نیز هر چند وقت یک بار باید تعویض شوند. همیشه قبل از دوباره قرار دادن فیلتر در جای خود، از خشک شدن کامل آن مطمئن باشید. گاهی اوقات 2-3 روز تا خشک شدن کامل فیلتر زمان می برد. بهترین راه این است که فیلتر یدک داشته باشید.
  3. همچنین ممکن است که غلتک برس دارای باکتری و مواد دیگری شده است و ایجاد بو می کند. در این مورد نیز باید مطمئن شوید که پاک کردن و شستن برس مشکل را حل می کند و یا اینکه باید آن را تعویض کنید.
  4. علاوه بر این، اگر جاروبرقی شما کیسه قابل تعویض ندارد، محفظه اشغال را خالی کرده و با دقت آن را بشویید و صبر کنید تا کامل خشک شود.

در صورت تعویض هر کدام از قطعات ذکر شده، حتما مطمئن باشید که قطعات جدید اورجینال هستند. قطعات فیک کیفیت پایینی دارند و ممکن است درست فیت جاروبرقی شما نباشند. که در آن صورت عملکرد دستگاه در بهترین حالت نخواهد بود.

برای ایجاد بوی خوب می توانید از قرص های خوشبو کننده برای جاروبرقی استفاده کنید. این قرص ها به داخل کیسه جاروبرقی رفته و بوی مطلوبی ایجاد می کنند که از خروجی جاروبرقی در زمان روشن بودن به بیرون متصاعد می شود. در برخی مدل ها، تولید کننده ها فیلترهای خوشبو کننده نیز ارائه می دهند. اگر میانه خوبی  با خوشبو کننده ها ندارید، می توانید از مواد طبیعی مانند دارچین و دیگر دانه ها استفاده کنید که تجربه ثابت کرده است که نتیجه مشابه دارند.

اگر از سمت جاروبرقی خود بوی سوختگی حس کردید، این مسئه دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. ممکن است انسدادی در جاروبرقی ایجاد شده باشد که مانع عمل کردن تسمه شود که در آن صورت بوی لاستیک سوخته حس خواهید کرد. همچنین ممکن است تسمه فرسوده و کشیده شده باشد که در آن صورت در برابر بیرینگ می لغزد و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. بررسی کنید که کشش در تسمه به قدری هست که غلتک برس را با سرعت بالا بچرخاند.

ممکن است مو یا نخ به دور غلتک برس پیچانده شده باشد که در نتیجه ایجاد بوی سوختگی می کند. اگر جاروبرقی تمیز نباشد و فیلترها مسدود شده باشند، فشار روی موتور بیشتر شده و مجبور است کار بیشتری انجام دهد که حتی ممکن است به سوختن موتور نیز منجر شود. پس باید مطمئن شوید که جاروبرقی تمیز بوده و مسیر جریان هوا باز است.

بوی سوختگی همچنین می تواند نشانی از مشکل سیم کشی باشد. وقتی که جاروبرقی روشن است، به سیم دست بزنید و اگر حس کردید بیش از حد گرم است، جاروبرقی را از برق بکشید و پایانه های آن را چک کنید. هر پایانه ای که شل شده بود، محکم کنید.

اگر تمام اقدامات بالا را انجام دادید ولی هنوز بوی سوختگی برطرف نشده بود، ممکن است مشکل از موتور باشد. در این صورت بهترین کار این است که جاروبرقی را به تعمیرگاه ببرید.

اطلاعات بیشتر:
https://www.facebook.com/IranPanasonic-181084852026180

ایران پاناسونیک

 



کلمات کلیدی: علت مکش پایین جاروبرقی پاناسونیک - علت سوختگی موتور جاروبرقی پاناسونیک - علت بوی سوختگی جاروبرقی پاناسونیک - علت پخش شدن گردوخاک داخل محفظه جاروبرقی پاناسونیک - تعمیرات تخصصی جاروبرقی پاناسونیک - تعمیرا ت تخصصی جاروبرقی ناسیونال - خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ناسیونال - علت روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک -علت روشن نشدن جاروبرقی ناسیونال -خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پاناسونیک - علت صدای زیاد جاروبرقی چیست؟ علایم تمام شدن زغال جاروبرقی - رله جاروبرقی پاناسونیک - رله جاروبرقی ناسیونال - علت یکسره شد
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین