تاریخ امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 2406
بازدید دیروز: 1847
بازدید هفته: 2406
بازدید ماه: 2406
بازدید کل: 5956529
تاریخ انتشار مقاله: يکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ --- ۱۰:۰۵ تعداد مشاهده: 609 بار
دسته مقاله:
آشنایی با آموزش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک عنوان مقاله:
ایران پاناسونیک توسط:
آشنایی با آموزش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک چکیده مقاله:

آشنایی با آموزش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک

در آموزش تعمیرات جاروبرقی به عدم مکش مناسب میپردازیم : وقتی مکش جاروبرقی شما قطع می شود، می تواند به اندازه خرید یک جاروبرقی نو هزینه داشته باشد. قطع شدن یا ضعیف شدن مکش جاروبرقی مشکل رایجی ست و خیلی از جاروبرقی ها دچار این مشکل می شوند. در زیر به شما می گوییم چطور به جای تعمیرات با هزینه بالا و یا خرید یک دستگاه نو، جاروبرقی ای که مکش خود را از دست داده است را تعمیر کنید.

جاروبرقی ها همگی یک مکانیزم مشترک دارند. یک موتور که برای جاروبرقی تولید نیرو کرده و خلا ایجاد شده تولید مکش می کند و خرده آشغال ها را از روی زمین بر می دارد. رایج ترین جای از دست رفتن مکش، خود لوله یا شیلنگ جاروبرقی، کیسه جاروبرقی، گرفتگی غتلک، تسمه خراب شده و یا واشر آسیب دیده است. تمام مشکلات ذکر شده منجر به ضعیف شدن یا قطع شدن مکش می شوند.

غلتک ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که کاملا تمیز هستند. تمام موها، کاغذ و یا هر شیء دیگری که به آن ها چسبیده است را جدا کنید. سپس دوباره جاروبرقی را روشن کرده و تست کنید. اگر مشکل حل نشده بود، به گام سوم بروید.

چه جاروبرقی شما کیسه قابل تعویض داشته باشد چه نداشته باشد، بهر حال پر شدن زیاد محفظه آشغال در جاروبرقی باعث ضعیف شدن مکش می شود. محفظه را کاملا خالی کرده و درون آن را تمیز کنید و یا کیسه جارو برقی را تعویض کنید. سپس جایی که لوله به مخزن جمع آوری و یا همان کیسه وصل می شود را چک کنید. وجود گرفتگی و خرده آشغال در این قسمت و یا هر گونه شکستگی و پارگی را بررسی کنید. بعد از تمام این اقدامات جاروبرقی را روشن کرده و امتحان کنید. اگر مکش هنوز کم بود، مشکل جای دیگری ست.

اگر شیلنگ جاروبرقی دارای شکستگی یا حفره باشد، قطعا تاثیر بدی بر مکش دستگاه دارد. پیدا کردن درز و حفره در شیلنگ زیاد کار ساده ای نیست. اگر جاروبرقی شما قابلیت مکیدن آب را نیز دارد، شیلنگ ها را به آب و صابون آغشته کنید و به صورت معکوس بع جاروبرقی وصل کنید. اگر در جایی درز یا حفره ای باشد حباب از آن نقطه بیرون می آید. در صورتی که جاروبرقی شما این قابلیت را ندارد، می توانید کل شیلنگ را با چسب برق بپوشانید.

اگر غتلک ها تمیز اند، کیسه یا مخزن آشغال خالی است، و شیلنگ ها مشکلی ندارند، احتمالا مشکل از تسمه یا واشر است. برای تعمیر این مورد نیاز است جاروبرقی را باز کنید. تسمه می تواند به آسانی متوقف شود. نگاهی به آن بیندازید که خرده آشغال یا هر عامل دیگری باعث گیر کردن تسمه نشده باشد. اگر تسمه شکننده است و اکنون دارای شکستگی می باشد، آن را تعویض کنید. واشر نیز می تواند فرسوده یا خراب شود. در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

در آموزش تعمیرات جاروبرقی به دلیل صدای زیاد جاروبرقی و رفع عیب آن میپردازیم : به طور کلی جاروبرقی یک وسیله پر سر و صدا است. فقط بعضی مدل ها کم صدا تر و بعضی دیگر پر صدا تر هستند. د ر هر حال اگر جاروبرقی شما به یک باره خیلی پر صدا تر از قبل می شود، نشان دهنده وجود یک مشکل است. دلایل مختلفی برای صدای زیاد جاروبرقی وجود دارد. از یک گرفتگی مختصر در جاروبرقی تا انسداد شدید و حتی مشکلات جدی تر در موتور یا فن می توانند باعث صدای بیش از حد جاروبرقی شوند.

ابتدا باید همانطور که در مقالات قبل شرح دادیم به بررسی انسداد و کاهش مکش در دستگاه، نشت هوا و یا شکسته بودن غلتک که همگی باعث صدای زیاد می شوند، پرداخته و در صورتی که یکی از موارد مذکور مشکل مورد نظر است، با روش هایی که در همان مقالات توضیح دادیم، آن را برطرف نمایید.

در صورتی که مشکل با اقدامات بالا برطرف نشد، امکان دارد مشکل مربوط به موتور ، فن و یا هر دو باشد. برای مطمئن شدن از این موضوع باید بدنه جاروبرقی را بردارید و موتور و فن را بررسی کنید.

با استفاده از دفترچه دستورالعمل دستگاه خود مشخص کنید که موتور و فن در دستگاه شما در کجا قرار دارد.

تمام پیچ های بدنه پلاستیکی جاروبرقی را باز کرده و بدنه و در صورت نیاز اجزای دیگر را نیز بردارید تا به موتور دسترسی پیدا کنید.

تیغه های فن را بررسی کنید که فرسوده یا آسیب دیده نشده باشد و با چرخاندن آن با دست، دقت کنید که در جایش شل نشده باشد. تیغه های فرسوده و آسیب دیده چون نمی توانند به راحتی و آزادانه بچرخند، ایجاد صدای زیادی می کنند و همچنین ممکن است با جریان آشغال وارد شده به دستگاه برخورد کنند.

وقتی بیرینگ های موتور فرسوده باشند، صدای سایش مانند زیادی تولید می کنند و اگر مشکل از این ناحیه باشد، تعمیرات اساسی باید انجام گیرد. اگر مشکل جارو برقی شما از بیرینگ موتور باشد، ممکن است مجبور باشید کل موتور را تعویض کنید که به اندازه یک دستگاه جدید هزینه خواهد داشت.

در برخی موارد نیز مشکلات موتور با تعویض برس های موتور، در صورتی که فرسوده باشند، حل می شوند. نشانه های فرسودگی برس های کربنی می تواند بوی سوختگی یا دود و یا جرقه در جاروبرقی و همچنین صدایی حاکی از آهسته شدن سرعت موتور باشد. تعویض برس های موتور یکی از سرویس های روتین و متداول است ولی بهتر است که به افراد حرفه ای سپرده شود. مگر اینکه مطمئن باشید می دانید چکار باید بکنید.

 دلایل مختلفی که ممکن است باعث شوند جاروبرقی روشن نشود، عبارتند از:

  • با برداشتن پوشش کلید، به پشت آن درسترسی پیدا کنید. این کلید ممکن است در دستگیره یا بدنه باشد و توسط یک کاور پوشیده شده باشد که با باز کردن پیچ ها برداشته می شود.
  • مطمئن شوید که سیم ها در کلید وضعیت خوبی دارند. از مولتی متر برای تست پیوستگی استفاده کنید و مطمئن شوید با خاموش بودن کلید، مدار باز است و با روشن بودن کلید مدار بسته است.
  • وقتی از عملکرد نادرست کلید و یا مشکل داشتن سیم های آن مطمئن شدید، باید آن را تعویض کنید.
  • همچنین باید پریز برق را با برداشتن کاور آن و بررسی سیم ها و پایانه های آن چک کنید. مطمئن شوید که سیم ها وضعیت مطلوبی داشته و اتصالات محکم هستند. تعمیرات لازم را انجام دهید و کاور را در جای خود بگذارید. همچنین باید مطمئن شوید که عدم وجود برق در جاروبرقی به علت برق نداشتن پریز نیست. برای این کار پریز برق دیگری را امتحان کنید.

اگر جریان هوا در جاروبرقی مشکل داشته باشد ، باعث می شود که هوا به موتور نرسد که در نتیجه باعث بالا رفتن دمای موتور و داغ شدگی می شود و برای حفاظت از موتور ، دستگاه خاموش می شود . به این دلیل است که بعد از زمان کمی ممکن است دوباره دستگاه روشن شود و دوباره این بار زودتر خاموش شود.

 


ایران پاناسونیک
 



کلمات کلیدی: علت بلندشدن دود از جاروبرقی ناسیونال - علت بلندشدن دود از جاروبرقی پاناسونیک - علت بوی سوختگی جاروبرقی پاناسونیک -علت بوی سوختگی جاروبرقی ناسیونال - رله جاروبرقی پاناسونیک - رله جاروبرقی ناسیونال - جاروبرقی روشن میشه ولی مکش نداره -- علت یکسره شدن جاروبرقی - تست ترموستات جاروبرقی - علت صدای زیاد جاروبرقی چیست؟ علایم تمام شدن زغال جاروبرقی
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین