تاریخ امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 466
بازدید دیروز: 1489
بازدید هفته: 466
بازدید ماه: 14535
بازدید کل: 5968658
تاریخ انتشار مقاله: شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ --- ۱۶:۵۲ تعداد مشاهده: 464 بار
دسته مقاله:
در موردجارو برقی پاناسونیک عنوان مقاله:
ایران پاناسونیک توسط:
در موردجارو برقی پاناسونیک چکیده مقاله:

در موردجارو برقی پاناسونیک

آموزش تعمیرات جاروبرقی

در این مقاله می خواهیم به آموزش تعمیرات جاروبرقی بپردازیم ، تا مشکل شما عزیزان توسط خودتان برطرف شود   با ما همراه شوید تا به دلیل عدم مکش جاروبرقی ( آموزش تعمیرات جاروبرقی که مکش آن ضعیف است ) ، راهنمای آموزش تعمیرات جاروبرقی ،  آموزش تعمیر موتور جاروبرقی ، آموزش تعمیر نشتی در لوله جاروبرقی ، آموزش تعمیرات جاروبرقی که صدای زیاد میدهد ، آموزش تعمیرات جاروبرقی که روشن نمیشود و  ... بپردازیم .

آموزش تعمیرات جاروبرقی-سرویس جاروبرقی-رفع عیب جاروبرقی

این راهنما ( آموزش تعمیرات جاروبرقی ) به شما می آموزد که یک جاروبرقی چطور کار می کند ،  مشکلات رایجش کدام ها هستند، چطور مشکل را پیدا کنید و برای حل مشکل چه قطعاتی را باید تعویض کنید. سپس دستوررالعمل گام به گام به شما یاد می دهد که چطور قطعات یک جاروبرقی ایستاده یا خوابیده را باز کنید، چطور میله گردان زیر جاروبرقی را سرویس کنید، چطور تسمه را تعویض کنید، چطور انسداد لوله فنری جاروبرقی را برطرف کنید و چطور لوله را تعویض کنید.

نحوه کارکرد جاروبرقی

با آموزش تعمیرات جاروبرقی در نحوه کارکرد جاروبرقی همراه باشید :

به خواندن ادامه دهید تا در منزل به راحتی به تعمیرجارو برقی  پاناسونیک  خود بپردازید .

همانطور که می دانید جاروبرقی وسیله ای برقی ست که توسط مکش آشغال ها را از روی سطوح جمع می کند. این وسیله در واقع ایجاد خلا نمی کند؛ بلکه فقط یه اختلاف فشار ایجاد می کند (کاهش فشار هوا در یک مخزن محصور) که باعث تولید مکش می شود. فشار هوا در خارج از مخزن بیشتر از فشار هوا در داخل مخزن می باشد. در این شرایط هوای خارج تمایل دارد به داخل برود و در مسیرش هر شیء قابل حملی را نیز  با خود می برد. اشیائی که به درون مخزن کشیده شده اند، در آنجا محبوس شده و هوا از مخزن خارج می شود. هر دو جاروبرقی ایستاده و خوابیده با همین مکانیزم کار می کنند. یک موتور الکتریکی فن را که هوا را می کشد، به حرکت در می آورد و در نتیجه آشغال ها در مخزن به دام می افتند.

  • نکته:

کیسه های جاروبرقی زیاد ارزان نیستند اما از آن که جاروبرقی را به تعمیرگاه ببرید، ارزان تر تمام می شوند. توصیه می کنیم که کیسه را وقتی به اندازه سه چهارم ظرفیتش پر شد تعویض کنید. همچنین می توانید تاریخ تعویض کیسه را روی خودش و یا بر روی تکه کاغذی یادداشت کنید و به بدنه جاروبرقی بچسبانید.

اولین تفاوت در جاروبرقی های ایستاده و خوابیده در چیزی ست که شما در موقع جارکردن  باید حمل کنید. تمام اجزای جاروبرقی ایستاده (موتور، کنترل ها و کیسه) در یک واحد جمع شده و شما همه آن ها را با هم روی سطح به عقب و جلو حرکت می دهید تا عمل جارو کردن را انجام دهید. جاروبرقی خوابیده قسمت بیشتر وزن خود را که شامل موتور، فیلترها، کیسه و سیم جمع کن است را در یک واحد جداگانه قرار می دهد تا وزن چیزی که شما باید حمل کنید کمتر باشد. با وجود لوله فنری بلند، دستگاه می تواند در وسط اتاق مانده و شما راحت تر لوله فنری را به قسمت های مختلف اتاق بکشید. مزیت این نوع جاروبرقی این است که موتور بزرگ تر و پر قدرت تری می تواند در آن استفاده شود. هر دو جاروبرقی ایستاده و خوابیده یک برس چرخان دارند که آشغال های چسبنده را جمع کرده به داخل لوله می فرستد.

  • نکته:

از ورود اشیاء شیشه ای و برنده به داخل جاروبرقی جلوگیری کنید. بهتر است قبل از جارو کردن با جاروبرقی اشیاء برنده را با روشی دیگر بردارید و یا از جاروبرقی هایی که در برابر این گونه اشیاء مقاوم هستند استفاده کنید.

چه مشکلاتی ممکن است برای جارو برقی اتفاق بیفتد؟

با آموزش تعمیرات جاروبرقی در اینکه چه مشکلاتی ممکن است برای جاروبرقی اتفاق بیفتد همراه باشید :

مشکلات رایجی که برای جاروبرقی پیش می آید، راه حل های ساده ای دارند. مثال: گرفتگی حاصل از اجتماع اشیا در لوله فنری. همچنین ممکن است کابل برق ، موتور ، کلید ، فن ،  برس ها و بیرینگ های موتور نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. ممکن است نیاز باشد تسمه را تعویض کنید و یا فیلتر و لوله احتیاج به  تمیز کردن داشته باشند. تمامی این موارد را می توانید خودتان انجام دهید.

چطور مشکل را پیدا کنیم؟

  • اگر موتور جاروبرقی کار نکرد، مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل است و گیرنده الکتریکی مشکلی ندارد. کابل برق را نیز تست کنید. موتور یونیورسال و کلید را تست کنید و هر قطعه ای که مشکل دارد را تعمیر یا تعویض کنید.
  • اگر موتور کند کار می کند، به دنبال هر گونه آشغال یا تجمع گرد و خاک به مرور زمان بگردید و در صورت وجود آن را برطرف کنید. اگر فن خراب است، آن را تعویض کنید. برس های فرسوده را تعویض کنید و بیرینگ های خشک را با روغن و یا گریس سبک روغن کاری کنید و بیرینگ های فرسوده را تعویض کنید.
  • اگر موتور متوقف می شود و دوباره کار می کند، کابل برق، کلید، موتور و فن را تست کنید و در صورت نیاز سرویس و یا تعویض کنید.
  • اگر موتور صدا می دهد، محفظه جاروبرقی را باز کنید و کثیفی و آشغال موجود در اطراف موتور را تمیز کنید. فیلتر ها را تمیز یا تعویض کنید. تسمه خراب را جدا کرده و تعویض کنید. فن موتور را بررسی کنید و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید و رابط فن به شفت موتور را محکم کنید.
  • اگر مکش جاروبرقی کافی نیست، به احتمال زیاد مخزن یا کیسه آن پر شده است. در صورت نیاز آن را خالی و یا تعویض کنید. همچنین لوله فنری را از نظر انسداد چک کنید و در صورت گیر کردن یا تجمع اشیا در آن، مشکل را برطرف کنید. فیلتر را تمیز یا تعویض کنید. فن موتور را چک کنید.
  • اگر برس کرک بر روی فرش بر جا می گذارد، تسمه شل شده را تعویض کنید و غلتک برس را بررسی کنید و تمیز کنید و آن ها را در جایشان تنظیم کنید و یا در صورت لزوم تعویض کنید. مسیر جریان هوا در لوله و داخل دستگاه را تمیز کنید.

ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: علايم سوختن موتور جاروبرقی پاناسونیک -موتور جاروبرقی ال جی - خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پاناسونیک - خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ناسیونال - خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش - خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ - خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ال جی - علت روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک - علت روشن نشدن جاروبرقی ناسیونال - علت روشن نشدن جاروبرقی ال جی - علت روشن
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین