تاریخ امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1263
بازدید دیروز: 1445
بازدید هفته: 5321
بازدید ماه: 43023
بازدید کل: 5947127
تاریخ انتشار مقاله: پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ --- ۱۱:۲۶ تعداد مشاهده: 727 بار
دسته مقاله:
ابزارهای جانبی در شبکه های Wireless عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
ابزارهای جانبی در شبکه های Wireless چکیده مقاله:

ابزارهای جانبی در شبکه های Wireless

ابزارهای جانبی در شبکه های Wireless :
هر شبکه ی رایانه ای به نسبت گستردگی خود از ابزارهای مختلف برای حفظ کیفیت داده ها در مسیر انتقال استفاده می کنند . در شبکه های بدون سیم نیز ابزارهای گوناگون این فعالیت را بر عهده دارد .

۱- Repeater : یا تکرار کننده که یک نوع تقویت کننده سیگنال تضعیف شده است . از این وسیله برای تقویت سیکنال ارسال جهت ارسال به فاصله دور مورد استفاده قرار می گیرد . تکرار کننده ها معمولاً در لایه ی فیزیکی OSI قرار می گیرند و سیکنال ضعیف شده را از یک قسمت شبکه دریافت و سپس از تقویت آن را از قسمت دیگر ارسال می کنند .

۲- HUB : هاب مسئولیت ارسال سیکنال ها را به قسمت های دیگر شبکه بر عهده دارد. هاب ها در دو نوع فعال و غیر فعال مورد استفاده قرار می گیرند . هاب غیر فعال فقط به عنوان اتصال دهنده مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ گونه عملیات تولید مجدد سیکنال را بر عهده ندارد . در این صورت هنگامی که سیکنالی ارسال می شود تمام کامپیوتر های دیگر آن را دریافت خواهند کرد . نوع فعال همانند هاب غیر فعال عمل می کند ، با این تفاوت که در هاب های فعال سیکنال تولید شده تقویت می شود و سپس ارسال می گردد . اما یک اشکال در هاب های فعال وجود دارد که به مجرد تقویت سیکنال نویز نیز تقویت شده و به شبکه انتقال پیدا می کند .

۳- سوئیچ ها که وظیفه اتصال قسمت های مختلف شبکه را به یکدیگربر عهده دارد .
۴- پل ها که تمام خواص یک تکرار کننده را در خود دارد و می تواند بخش های خاصی از شبکه را که از روش های دسترسی متفاوت استفاده می کنند را به هم وصل کند .

۵- مسیر یاب ها هم که وظیفه انتخاب بهترین مسیر را برای ارسال بسته های داده ای در شبکه بر عهده دارد .
۶- دروازه که عهده دار اتصال شبکه هایی است که از نظر معماری کاملاً متفاوت هستند. معمولاً دروازه ها روی کامپیوتر ها ی سرور اختصاصی نصب می شود .

ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: شبکه های بی سیم ، شبکه های کابلی ، کیفیت سرویس (QoS ) ، فرکانس رادیویی (RF ) ، دستگاه مرکزی (AP-Access Point ) European – ETSI , Digital subscriber line – DSL ,Bacs station – Institute of Electrical and Electronics BS – IEEE , Metroplitan area network Telecommunications Standards Instituie – MAN , Media access control address – MAC , OFDM , Voice over Internet – VoIP , Personal area network – PAN , WiMax – Worldwide diwision – multiple access , Wi-Fi – Wireless fideliey Wi- , WAN – Wide area net
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین