تاریخ امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1555
بازدید دیروز: 3684
بازدید هفته: 12025
بازدید ماه: 49727
بازدید کل: 5953831
تاریخ انتشار مقاله: پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ --- ۱۱:۲۲ تعداد مشاهده: 693 بار
دسته مقاله:
ارتباطات رادیویی عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
ارتباطات رادیویی چکیده مقاله:

ارتباطات رادیویی

خانواده ارتبا طات رادیویی بسیار گسترده است . شیوه های مختلف نیز در شبکه سازی بدون سیم مورد استفاده قرار می گیرد که در ذیل به آنها اشاره می کنیم .

۱- RF ( Radio Ferequency ) :  در این روش شبکه بین محدود ۱۰ کیلوهرتز تا چند گیگابایت قرار می گیرد . آنتن های که این امواج را انتقال می دهند ممکن است به صورت تمام جهتی و یا جهتی خاص استفاده شود . شعاع انتشار این امواج بسیار زیاد است که البته برای نقاط دورتر امواج تقویت می شود . دیتا در این روش با سرعت ۱ تا ۱۱ مگابایت در ثانیاً انتقال می یابد که ارتباطات در این محدوده نیازی به مجوز ندارد و تجهیزات ارتباطی نیز بصورت گسترده فراهم می باشد .

۲- Microwave : مایکروویو شیوه دیگری از بی سیم می باشد . امواج مایکروویو تنها از یک جهت منتشر می شوند . سرعت انتقال متغیر بوده و از یک تا دو مگابایت بر ثانیه می باشد . ماکروویو شدیداً تحت تأثیر اتمسفر و نواسانات جوی نظیر رعد و برق قرار دارند . این سیستم ها در دو نوع زمینی و ماهواره ای موجود بوده و از آنتن های بشقابی دو طرفه برای رله امواج در نوع زمینی استفاده می شود . برای استفاده از تجهیزات ماکروویو نیز به اخذ مجوز است .
۳- IR : یا مادون قرمز نوع دیگری از امواج رادیویی است . این امواج از طریق دیودهای نور گسیل LED و یا لیزری ILD تولید می شود . فرکانس امواج مادون قرمز بالا است ، لذا سرعت انتقال دیتا از ۱ تا ۱۶ مگابایت در ثانیه می باشد.


ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: شبکه های بی سیم ، شبکه های کابلی ، کیفیت سرویس (QoS ) ، فرکانس رادیویی (RF ) ، دستگاه مرکزی (AP-Access Point ) European – ETSI , Digital subscriber line – DSL ,Bacs station – Institute of Electrical and Electronics BS – IEEE , Metroplitan area network Telecommunications Standards Instituie – MAN , Media access control address – MAC , OFDM , Voice over Internet – VoIP , Personal area network – PAN , WiMax – Worldwide diwision – multiple access , Wi-Fi – Wireless fideliey Wi- , WAN – Wide area net
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین