تاریخ امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 2282
بازدید دیروز: 1847
بازدید هفته: 2282
بازدید ماه: 2282
بازدید کل: 5956405
تاریخ انتشار مقاله: سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ --- ۱۴:۴۲ تعداد مشاهده: 857 بار
دسته مقاله:
آیا می دانید از چه ظروفی می توان برای پخت با مایکروویو استفاده کرد ؟ عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
آیا می دانید از چه ظروفی می توان برای پخت با مایکروویو استفاده کرد ؟ چکیده مقاله:

آیا می دانید از چه ظروفی می توان برای پخت با مایکروویو استفاده کرد ؟


- هرگز از ظرفهای فلزی یا دارای قسمت های فلزی در مایکروویو استفاده نکنید .
امواج مایکروویو از فلز نمی گذرد . آنها از سطح ظرف برگشته و باعث ایجاد قوس می شوند . که پدیده ای شبیه به صاعقه است . اکثر ظرفهای مقاوم در برابر حرارت که غیرفلزی هستند برای استفاده در مایکروویو مناسبند . بعضی از آنها که دارای موادی است که برای استفاده در مایکروویو نامناسب است اگر در مورد ظرف بخصوصی شک دارید , راه ساده ای وجود دارد که می توانید بفهمید آن را می توان در فر استفاده کرد یا خیر . ظرف مورد نظر را با یک لیوان پر از آب در مایکروفر بگذارید . آن را به مدت 1 دقیقه روی درجه HIGH ( بالا ) حرارت دهید . اگر آب جوش آمد ولی ظرف آنقدر سرد بود که بتوان آنرا با دست برداشت , ظرف را می توان برای مایکروویو استفاده کرد ولی اگر ظرف داغ شد ولی آب جوش نیامد , ظرف حرارت را جذب کرده و مناسب نیست . احتمالا چیزهای زیادی در آشپزخانه وجود دارد که برای کار در مایکروویو مناسب است . فهرست زیر را بخوانید :
- ظرفهای غذا یا بشقاب :
احتمالا بسیاری از ظرفها برای مایکروویو مناسبند . اگر شک دارید به برشور آن مراجعه کرده و یا امتحان مایکروویو را انجام دهید .
-  ظرفهای شیشه ای :
ظرف های پیرکس نشکن در مایکروویو نیز استفاده می شوند . این ظرفها شامل همه انواع ظرفهای شیشه ای مخصوص فر است . از ظرفهای ظریف استفاده نکنید مثل لیوان زیرا با گرم شدن غذا متلاشی می شوند .
-  ظرفهای ذخیره غذا از جنس پلاستیک :
این ظرفها را می توان برای نگهداری غذایی که می خواهیم سریعا گرم کنیم . آنها را نباید برای غذاهایی که گرم شدنشان وقت زیادی می گیرد استفاده کرد زیرا ظرف آب می شود .
-  کاغذی :
بشقابهای کاغذی برای استفاده در مایکروویو راحت و ایمن هستند به شرطی که زمان پخت کوتاه بوده و غذاهای کم چرب و کم آب در آن پخته شود . حوله های کاغذی نیز برای پیچیدن غذا و قرار دادن آن به صورت لایی بین سینی ها وقتی که غذای چربی مثل بیکن سرخ می شود , مناسبند . بطور کلی از کاغذ های رنگی استفاده نکنید , چون ممکن است رنگ بدهند . بعضی از کاغذ های بازیافت دارای ناخالصی هایی است که باعث ایجاد قوس یا آتش سوزی در مایکروویو می شوند .
- بسته های پخت پلاستیکی :
اگر آنها مخصوص غذا باشند برای مایکروویو مناسبند . مطمئن باشید که در آن منفذ وجود دارد تا بخار خارج شود . هرگز از بسته های پلاستیکی عادی استفاده نکنید زیرا آب شده و خرابی به وجود می آورید .
-  ظرفهای پلاستیکی مایکروویو :
ظرفهای پلاستیکی مایکروویو در اندازه ها و شکل های مختلف مهیاست . اکثر افراد , از مواردی که آزمایش شده اند استفاده می کنند تا مواردی که تازه به بازار آمده اند .
- ظرف سفالی , سرامیک یا سنگی :
ظرفهایی از این نوع معمولا برای مایکروویو فر مناسبندولی حتما قبل از استفاده آزمایش کنید . ظروف سفالی لب پریدگی یا ترک نداشته باشند .
احتیاط !
چیزهایی که دارای مقدار زیادی سرب یا آهن هستند . برای پخت و پز مناسب نیستند . ظرفها باید چک شوند یا مطمئن شوید که برای فر مناسبند .

اطلاعات بیشتر:
https://web.telegram.org/k/#-1092325641
ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: پاناسونیک - ایران-تلویزیون پاناسونیک - کنترل پاناسونیک - پلاسما پاناسونیک - ال سی دی پاناسونیک - ال ای دی پاناسونیک - 4 کی پاناسونیک - 49 اینچ پاناسونیک - 55 اینچ پاناسونیک - 65 اینچ پاناسونیک -
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین