تاریخ امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1330
بازدید دیروز: 3684
بازدید هفته: 11800
بازدید ماه: 49502
بازدید کل: 5953606
تاریخ انتشار مقاله: شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ --- ۱۲:۱۳ تعداد مشاهده: 806 بار
دسته مقاله:
سیپ فون sip phone مخابرات چیست عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
سیپ فون sip phone مخابرات چیست چکیده مقاله:

سیپ فون sip phone مخابرات چیست



سیپ فون SIP PHone مخابرات راهکاری برای ارائه خط تلفن روی اینترنت ADSL می باشد. سرویس SIP PHone یک اکانت یا خط تلفن روی بستر اینترنت می باشد که مخابرات به مشترکینی که از اینترنت مخابرات استفاده میکنند و یا آن را تهیه میکنند ارائه می دهد. روش کار به این شکل می باشد که با ارتباط مشترک از طریق اینترنت به سوییچ های مخابراتی میتواند یک یا چند خط تلفن را روی اینترنت ADSL دریافت نماید و برای تماس های تلفنی خود مورد استفاده قرار دهد.

سرویس SIP PHone به معنی تلفن تحت پروتکل SIP می باشد که پروتکل SIP مخفف Session Initiation Protocol می باشد و یکی از محبوب ترین پروتکل های ارتباطی انتقال صدا بر روی بستر شبکه یا همان VOIP می باشد. یکی از مزیت های بی نظیر این سرویس برای مناطقی می باشد که خطوط مخابراتی ظرفیت کافی را ندارند و مشترکین امکان خرید خط را ندارند. در این مناطق با استفاده از این سرویس مشترک حقیقی یا حقوقی می تواند یک یا چند خط تلفن را در محل خود و روی اینترت دریافت نماید.

تجهیزاتی که غیر از مودم ADSL برای راه اندازی این سرویس و دریافت خط تلفن روی اینترنت مورد نیاز می باشد به سه روش می باشد که در ادامه این موارد را مورد بررسی قرار میدهیم.

1. استفاده از تلفن IP که میتوان بر اساس تعداد خط تلفنی که تهیه کردیم و یا مورد نیاز داریم یک تلفن IP با همان تعداد اکانت انتخاب کنیم با توجه به اینکه تلفن های IP قابلیت تعریف تعداد متفاوتی اکانت SIP دارند می توانیم این انتخاب را بر اساس نیازمان انجام دهیم.

2. مبدل VOIP یا همان ATA ها که با استفاده از آن میتوان خطوط تلفن اینترنتی را به خط تلفن آنالوگ برای اتصال به گوشی تلفن معمولی تبدیل نمود. مبدل یا گیتوی های VOIP دارای ظرفیت های متفاوتی می باشند که بر اساس تعداد خط مورد نیاز باید انتخاب نماییم. برای اتصال خط اینترنتی به تلفن های معمولی یا اتصال به سانترال باید از مبدل یا گیتوی FXS استفاه نماییم.

3. استفاده از مرکز تلفن IP یا سرور VOIP که این راهکار برای مشترکین شرکتی یا سازمانی می باشد که میخواهند از چند خط تلفن اینترنتی را برای تعدادی از کارمندان خود مورد استفاده قرار دهند. در این روش سیپ فون های به مرکز تلفن IP یا سرور VOIP متصل می شوند و کاربرانی که به این سانترال IP یا سرور متصل هستند میتوانند از این خطوط استفاده نمایند.



ایران پاناسونیک
 




کلمات کلیدی: ایران پاناسونیک-کس -فکس پاناسونیک - فکس پاناسونیک لیزری - فکس پااناسونیک حرارتی - فکس پاناسونیک رولی - فکس پاناسونیک بی سیم تلفن - تلفن - تلفن باسیم - تلفن بی سیم - تلفن بلوتوث - تلفن wifi تلفن پاناسونیک - تلفن بی سیم پاناسونیک - تلفن باسیم پاناسونیک شبکه های بی سیم ، شبکه های کابلی ، کیفیت سرویس (QoS ) ، فرکانس رادیویی (RF ) ، دستگاه مرکزی (AP-Access Point ) European – ETSI , Digital subscriber line – DSL ,Bacs station – Institute of Electrical and Electronics BS – IEEE , Metroplitan area net
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین