تاریخ امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 427
بازدید دیروز: 2013
بازدید هفته: 13007
بازدید ماه: 13007
بازدید کل: 5967130
تاریخ انتشار مقاله: چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ --- ۱۵:۴۶ تعداد مشاهده: 800 بار
دسته مقاله:
اصطلاحات در ویدئو پرژکتور عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
اصطلاحات در ویدئو پرژکتور چکیده مقاله:

اصطلاحات در ویدئو پرژکتور

فرهنگ لغات و لغتنامه اصطلاحات ویدئو پروژکتور

Ansi lumens:یواحد اندازه گیری نور می باشد ومعمولا برای مقایسه شدت نوردهی ویدئو پروژکتورها استفاده میشود. ویدئو پروژکتور روشن تر دارای انسی لومنز بیشتری می باشد.جهت انتخاب انسی لومنز دستگاه به ابعاد اتاق، روشنایی اتاق و فاصله نصب دستگاه تا پرده دقت کنید.

contrast :کنتراست تضاد رنگ نسبی بین روشن ترین و تاریک ترین قسمت تصویر می باشد. برای بدست آوردن بهترین تصویر، باید این نسبت بالا باشد.

Resolation: رزولوشن یا قدرت تفکیک تصاویر شما قادر به مشاهده جزئیات بیشتری از تصاویر خواهید بود.

تکنونولوژی ساخت تصویر در ویدئو پروژکتورها: ویدئو پروژکتورها اکثرا" با دو تکنولوژیLCD و DLPساخته میشوند. تکنولوژی دیگری بنام LCOS نیز اخیرا" در برخی ویدئو پروژکتور ها دیده شده که نسبت به دو تکنوبوژی دیگر کمتر از آن استفاده شده است .

تکنولوژی DLP:این تکنولوژی مربوط به شرکت Texas Instruments تی باشد. در این تکنولوژی برای ایجاد تصویر نور از یک لامپ گرفته میشود و از طریق یک چرخ نور روی هزاران آینه در حال چرخش بازتابیده میشود.

تکنولوژی LCD: در این تکنولوژی از سه صفحه شیشه ای بمنظور جدا کردن طیف های نور به سه رنگ قرمز، سبز و آبی استفاده میشوذ. نور از این صفحات عبور و تصویر را روی پرده ایجاد میکند.

تکنولوژی LCOS: این تکنولوژی ترکیبی از LCD و LDP محسوب میشود. یعنی تکنولوژی بازتابش که از کریستال مایع بجای آینه های استفاده میکند. در LCOS یک لایه کریستال مایع به آینه های بازتاباننده اضافه میشود و هنگامی که کریستال مایع باز و بسته میشود، بازتابش نور از آینه زیرین نیز فطع و شروع میشود، که نور مورد نیاز برای ایجاد تصویر را ایجاد میکند.

Keystone correction:این آپشن امکان تصحیح تصاویر روی پرده در حالتی که ویدئو پروژکتور دقیقا روبروی صفحه نمایش نباشد. حالت ذوزنفه ای تصویر زمانی رخ میدهد که دستگاه روی میز یا روی سقف (پائین تر یا بالاتر از پرده) قرار دارد. در این حالت تصویر به شکل ذوزنقه در می آید. این ویدئو پروژکتورها علاوه بر صاف کردن گوشه های تصویر اعوجاج تصویر را نیز کاهش میدهند.

اطلاعات بیشتر:
https://web.telegram.org/k/#-1092325641

ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: ایران پاناسونیک-لامپ ویدیو پروژکتور - کنترل - لنز - پایه -ویدیو پروژکتور لیزری - DLP - ویدیو پروژکتورlcd - ویدیو پروژکتور led – پورت hdmi- پورتvga
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین