تاریخ امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 494
بازدید دیروز: 2013
بازدید هفته: 13074
بازدید ماه: 13074
بازدید کل: 5967197
تاریخ انتشار مقاله: دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ --- ۱۱:۵۱ تعداد مشاهده: 717 بار
دسته مقاله:
خطوط E1 چیست؟ عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
خطوط E1 چیست؟ چکیده مقاله:

خطوط E1 چیست؟


خطوط ای وان (E1)، نام خطوط مخابراتی مخصوصی است که در نقاط مختلف جهان از جمله ایران استفاده می‌شود و برروی هر خط آن تعداد 30 خط تلفن معمولی شبیه‌سازی می‌شود.
خطوط ای وان یکی از استانداردهای کلی برای خطوط دیجیتال (E1/T1) هستند که استانداردهای اروپایی و آمریکایی (E1 برای اروپاست و T1 استاندارد آمریکایی است) و فرق این دو تا در تعداد کانالهای آنهاست.
 ما در خط تلفن معمولی صرفا یه کانال برای ارتباط داریم ولی در این خطوط تعداد کانالها از یکی بیشتر مثلا T1 دارای ۲۴ کانال است یعنی اینکه اگر شما یک خط T1 داشته باشید می توانید ۲۴ ارتباط همزمان داشته باشید؛ تعداد این کانالها در E1 برابر ۳۲ تا است که ۲ تا از آن برای سیگنالینگ و همزمان سازی بکار میرود و باقی یعنی ۳۰ تا از آن قابل بهره برداری است.
هر خط E1 می‌تواند حامل Mb/s2 پهنای باند باشد. این خطوط نمی‌توانند همزمان هم Dialin باشند و هم Dialout در حال حاضر برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی در ایران از E1 برای ارتباط تلفنی خود استفاده می‌کنند که مشخصه‌ی این سیستم 4-5 رقمی‌ بودن شماره‌های این سازمان‌ها است.
هریک از خطوط چهار و پنج رقمی شامل 30 خط است و همچنین خطوط 4 رقمی توان ایجاد 999 شماره داخلی و خطوط پنج رقمی توان ایجاد 999 شماره داخلی را دارند.



ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: پاناسونیک ایران- سانترال آنالوگ - سانترال دیجیتال - سانترال هایبرید - سانترال ویپ - سانترال آی پی
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین