تاریخ امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 1847
بازدید هفته: 76
بازدید ماه: 76
بازدید کل: 5954199
تاریخ انتشار مقاله: چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ --- ۱۴:۵۷ تعداد مشاهده: 664 بار
دسته مقاله:
تاثیر سرعت شاتر بر روی عکس عنوان مقاله:
مدیر ارشد توسط:
تاثیر سرعت شاتر بر روی عکس چکیده مقاله:

تاثیر سرعت شاتر بر روی عکس

تاثیر سرعت شاتر بر روی عکس
سرعت شاتر حرکت نسبتا پیچیدهای دارد. عکاس میتواند از آن برای نشان دادن حرکت، یا ساکن کردن و به اصطلاح فریز کردن در عکس استفاده نماید. بنابراین سرعت شاتر یک ابزار مبتکرانه است که با کنترل مناسب آن میتوان عکسهایی به یاد ماندنی گرفت.
سرعت شاتر کم
در شرایط سکون بیشتر کاربران میتوانند در سرعت شاتر پایینی در حد 60/1 ثانیه دوربین را به اندازه لازم برای برای نلرزیدن ثابت نگه دارند. بااستفاده از یک تکیه گاه یا حالت مناسب بدن که بازوها به پهلو فشرده شده باشد، می توان حتی با سرعت شاتر پایین تری در حد 15/1 ثانیه نیز عکسهای دقیقی گرفت. بطور کلی در سرعتهای شاتر زیر 1/30 ثانیه برای اطمینان از اینکه تکان و لرزش دروبین بر روی عکس تاثیر نمی گذارد.استفاده از سه پایه ضروری است.
سرعت شاتر بالا
سرعت شاتر بالا به سرعت 250/1 ثانیه و بالاتر از آن گفته می شود در این سرعت و بالاتر از آن  احتمال تکان خوردن دوربین کم شده حرکتهای سریعتری را میتوان به صورت ساکن نشان داد.سرعت های شاتر  سریع معمولا به یک لنز با شفافیت بالا و دیافگرام واید نیاز دارد. هنگامی که نور محیط در بیشترین حد روشنایی نباشد با دیافراگم بالاتر میتوان به سرعت های شاتر بزرگتر دست یافت.
در حالی که سرعت شاترهای پایین به انتقال لرزش دست عکاس به دوربین حساس هستند، سرعت شاترهای بالا دارای مشکل از دست دادن سوژه متحرک هنگام عبور از میدان دید لنز میباشند که بخاطر عکسالعمل کند عکاس بوجود میآید. برای پرهیز از آن ، تکنیک نگاه کردن با یک چشم در چشمی و باز نگه داشتن چشم دیگر میتواند موثر باشد. چشمی که در منظره یاب نگاه میکند میدان دید لنز را میبیند در حالی که چشم دیگر میتواند سوژه را دیده و به عکاس اجازه دهد که شاتر را در زمان درست بفشارد.

ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: پاناسونیک - ایران-PANASONIC CCD-LENZ لنزدوربین پاناسونیک- پایه دیواری دوربین پاناسونیک- برد دوربین پاناسونیک – منبع تغذیه دوربین پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین