|
|
|
بازدید امروز: |
1102 |
بازدید دیروز: |
1439 |
بازدید هفته: |
1102 |
بازدید ماه: |
40684 |
بازدید کل: |
6346052 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سیستم های مخابراتی پاناسونیك در انواع رومیزی و بی سیم، تك گوشی، دوگوشی و... با امكانات جانبی از قبیل منشی و باطری پشتیبان همچنین سیستم های اداری سانترال از ظرفیت پایین تا ظرفیت بالا و همچنین پر ظرفیت، همواره از محصولات خوب و در حال حاضر بهترین انواع موجود در بازار ایران می باشند. ما نیز بر آن هستیم تا با ارائه بهترین خدمات، رضایت هموطنان گرامی را تامین نماییم.
تاریخچه شکل گیری شرکت پاناسونیک و نیز اهداف اصلی مدیران آن و نحوه عمل آنها خالی از لطف نیست. ببینیم که چگونه یک شرکت می تواند به جمع برترین های دنیا بپیوندد. در اینجا به مرور مختصری از آن می پردازیم:
|
|
|
|
|
|
مرد خوشبخت زیر درخت چنار مفهوم ژاپنی نام كونوسوكی ماتسوشیتا بنیانگذار شركت ماتسوشیتاست، گرچه بیماری طاقت فرسای دوران كودكی او، احتمال زنده ماندنش را بسیار كم جلوه می داد، اما عملا او فرصت یافت حدود یك قرن در این جهان زندگی كند و با فكری روشن و دیدگاهی والا، تنها با سرمایه 100 ین شركتی را بنیانگذارد كه اكنون با عرضه محصولات بسیار متنوع در حوزه های گوناگون تحت نامهای تجاری ناسیونال، پاناسونیك، تكنیكس و كواسار، بیش از 300 هزار نفر را در سراسر جهان به كار گیرد تا درآمد سالانه ای حدود 80 میلیارد دلار داشته باشد و قدیمیترین و بزرگترین بنگاه جهانی ژاپن محسوب شود. شركت او از بسیاری جهات نمونه و منحصر به فرد است.
بنیان شركت و پایداری طولانی آن مرهون عظمت فكری شخصیتی همچون ماتسوشیتاست كه نه تنها بنیانگذار شركت محسوب می شود بلكه به دلیل داشتن ایدههای عمیق انسانی در مشی مدیریتی خود، در ژاپن به عنوان پدر مدیریت ژاپن شناخته می شود و با عرضه اندیشه های خویش، در سطح جهان نیز به عنوان مدیری اثربخش مطرح است.
شركت ماتسوشیتا در سال 1918 با همت كونوسوكی ماتسوشیتا تاسیس شد. سرمایه اولیه تاسیس شركت، تنها 100 ین (یك دلار_) بود كه ماتسوشیتا با كمك همسر و برادر همسرش (مؤسس شركت سانیو) آن را تامین كرد و شركت را راه انداخت تجربه ای كه او به عنوان یك برقكار جوان در شركت برق اوزاكا اندوخته بود او را واداشت كه تولید و عرضه سرپیچ لامپ را كه مدتها روی آن كار كرده بود، به عنوان اولین فعالیت و محصول شركت تازه تأسیس عرضه كند. پس از ارائه دو شاخه تبدیل برق به بازار، شارژهای لامپهای دوچرخه را با نشان «ناسیونال» به بازار عرضه كرد و در سال 1925 این نشان تجاری را برای شركت به ثبت رساند.
ماتسوشیتا در سال 1961 در سن 65 سالگی از مدیریت شركت كنار رفت، اما تا پایان عمر به عنوان رهبر معنوی شركت باقی ماند.
ماتسوشیتا در شیوه مدیریتی خود، سبكی انسانی و طبیعی و به تعبیر خودش منطبق و موافق با قوانین هستی داشت.
اساس فلسفه مدیریت او توجه به انسان بود. او با اینكه خود از تحصیلات رسمی بهره چندانی نبرده بود اما هنر مشورت و استفاده از استعدادهای انسانی همكاران خود را به خوبی نمایان می ساخت. مفاهیم انسان شناسانه بسیاری را می توان در شیوه و نگرش مدیریتی او یافت كه به دلیل سادگی و پاكی به مرز فطرت آدمیان نزدیك است و هنر او در به كارگیری و پیاده سازی این مفاهیم در عرصه عمل نهفته است؛ مفاهیمی همچون تبعیت از قوانین طبیعی، توجه به خرد جمعی، مشاركت ایدهها، اعتماد به كاركنان، تمركز بر نقاط قوت افراد، مشورت با كاركنان، فكر باز و آزاد و روح فروتنی داشتن، جدیت، انتقادپذیری، وظیفهشناسی، ارزش نهادن به كار و تلاش برای تعالی انسان. او اغلب به كاركنانش می گفت وقتی مشتری میپرسد شركت شما چه چیزی میسازد آنان باید جواب دهند شركت ماتسوشیتا الكتریك «انسان» میسازد.
صنایع الكتریكی ماتسوشیتا، كه امروزه بیشتر به همان نام نشان تجاری معروف خود یعنی پاناسونیك شناخته میشود، چشم انداز خود را چنین ترسیم كرده است:
برترین شركت جهانی تا سال 2010 از طریق پیگیری اهداف مدیریت در زمینه تحقق شبكه فراگیر با فناوریهای نوین و حضور در محیط جهانی.
شعار معروف پاناسونیك، «ایده پردازی برای زندگی» (IDEAS FOR LIFE) است.
|
|
|
|
|